Monday, November 23, 2020

Kerja kita...

 Rupanya kerja sebagai editor, proof reader, copy writer memenatkan. Lebih lebih lagi bagi seorang aku. Menumpu penuh perhatian kepada kerja kerja membaiki blog posts yang hilang gambar gambarnya bukan kerja mudah. Memeningkan!

Realise that in every work we do if we do it wholeheartedly, its energy consuming.Mind boggling.

Lainlah kalau sesuatu kerja tu kita buat halai balai atau cincai. Asal jadi kata orang.

Potong riben ni maca am ni tau...aku memberi arahan. Dan hasil yang aku dapati tak penetapi piawaian. Lantas kerja aku sendiri bereskan.Senangkan. Nak sangat ikut spick and span.

Ramai kata kerja cikgu paling senang dalam dunia. Hanya perlu keluar kata kata sahaja. Ahh.. pi cuba try. Baru hampa rasa. Aku kata kat orang yang berkata..

Well... semua kerja ada susah senangnya. 

Ramai sunggoh mereka yang diberhentikan kerja musim covid ni. The other day, my sonny was telling me about some senior staffs that will be laid off. Aduh kesiannya . 

Losing one's job is hard. Yes, we have been there . A number of times. 

The story of RCS.... the hardships, the pain ,the joy, the achievements, the ups and downs linger in my mind. The contents for my blog post may be.

Till then. Bye.





2 comments:

  1. Rasanya jadi cikgu la plg penat skali

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atie,Kan. Cikgu kena kerah kudrat utk bercakap, berjalan, berfikir utk selesai masaalah yh timbul, menulis dll. All in one gitu.

      Delete