Sunday, August 5, 2018

that wandering heart...


Dia sudah balik ,nun jauh di pantai timur letaknya negeri.
Hanya 4 hari saja dia di sini
Tak puas bersama dia telah kembali.
Ke tempat dia mencari rezeki.

Bersamanya,kami
Boleh bercerita sampai pagi
Ke mall, kedai makan dan mana saja tergerak hati
Terhibur juga hati yang sekian lama menyendiri

Teringin aku mengunjungi dia di sana.
Tapi teragak agak saja
Kesihatan cikli antara penyebabnya
Harap2 tu tgh bulan ini ,aku dapat juga jejak tangga

Nak makan sata, keropok lekor tepi pantai
Nak masuk restoran Sara Thai atau yg jual kek kegemaran...eh lupa pula namanya
Nak jumpa Humphrey,kucing Parsi yg gemuk tapi pemalu
Tapi..nak memanjat tangga sayup sayup itu yg berat hati.

lemonade..penawar dahaga

gerobok lama bawa nostalgia lama

Koffee Kitchen dibawanya kami ke sana

anak yang selalu ceria..

rasa macam tahun2 enam puluhan pun ada.

Masa bercuti tempoh hari ke cafe ini kami dibawanya. Makanan sedap ..esp that burger. Tapi mahallah kata cikson ,our taste but not our purse..hihi



2 comments:

  1. wah gaya penulisan seloka. kreatifnya. jarang baca blog yang macamni. by the way, saya first time datang sini dan terus follow sini sebab suka dengan cara awak menulis. kalau sudi meh lah singgah blog saya hehe. saya followers ke 95

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terimakasih cik aisyah sudi jenguk dan follow blog ni.

      Delete