Monday, March 5, 2018

Rapuh...


Sejak 5 hari lalu, ciklicikson berulang alik HSB. Melawat ibu cikli aka mertua cikson yang dimasukkan ke wad.
Semalam lepas lunching at Mak Lang kami ke sana lagi. Mujur lif dah dibaiki dapatlah selesa dan pantas zuuup ke atas. Ke tingkat 5 katil 6++.
Ramai orang. Masa lawatan hujung minggu lah katakan. Hari Ahad dan Sabtu wad dibuka dari 12.30 hingga 7 petang. Boleh lah melawat sakan.

"Masuk harini kak dah 4 orang meninggal. Tu auntie China yang tak boleh bergerak apa apa pun dah tiada. Katil hujung pun juga" .Adik ipar bercerita.
Takziah .

Senang kami bersoal jawab ,nun disebalik partition heboh seorang pelawat jatuh pengsan dan terjelepuk dilantai.

Dan selang beberapa waktu,mata tertumpu ke katil disebelah kanan. Pengusung jenazah ditolak masuk. Menandakan ada yang telah pergi buat selamanya.
"Dah jadi 5 la kak." adik ipar menghitung.
Semua senyap. Tiada suara suara meraung. Macam sudah pasrah begitu akan akhirnya.

Rapuh sebenarnya nyawa kita. Bila bila masa saja kita boleh dipanggil ke sana. Mau pula kalau kita sudah ada macam macam penyakit...someone berfalasafah.

Menghadapi kehilangan seseorang yang tersayang aku dah merasai. Arwah emaklah yang aku sangat terkesan. Rasa sikit sangat pengorbanan aku terhadap dia. Kalau aku seorang diri, aku dah bawa dia kemana saja aku pergi. Aku desak dia untuk tinggal saja dengan aku tapi dia menolak. Katanya ada mereka yang perlu dia tolong tengok tengokkan. Ada mereka yang dia perlu beri perhatian. Dalam sakit sakit nya dia letak kepentingan orang lain ke depan.

Rapuh nyawa kita. Tapi dah bersediakah kita untuk ke sana.
Risau aku.

Thats all folks..bye.

No comments:

Post a Comment