Wednesday, November 8, 2017

ku cari ini....


Semalam cikson bershopping spree.
Masuk kedai keluar kedai...
Dari Roundabaout Sena sampai la ke Seriab ...lahai
Bukan cari tudung belit belit bling bling macam dipakai makan kenduri
Bukan cari ikan,ayam dan sayur untuk dimasak makan tengah hari
Tapi ku cari ini.....





Tapi masa beli aku ditanya
Nak wall mounted atau pillar type.
Jangan pula tersalah beli...

Mujur aku dah bersedia
Tahu bagaimana keadaan paip sinki dapur
Maka inilah yang ku cari




Sekarang timbul pula tanda tanya
Mampukah aku lakukan sendiri atau kena cari tukangnya?
Nak buka screw tembaga dibawah sinki tu yang susah cerita
Nak pasang boleh dengan tutup mata...ewah berlagaknya.
Harap2 aku berjaya
Dapat selamatkan upah tukang dan berDIY segala.

Remembered my late mum... sapa lagi kalau bukan tt. Walau kecil orangnya,tapi kental jiwanya. Menjahit,memasak,mengaji,berkebun juga bertukang boleh dibuatnya..

Bye... thats all folks.Have a nice day.

2 comments:

  1. InsyaAllah boleh cikgu.. kita mak2 zaman lama.. McGyver.....
    Makchaq buleh.. insyaAllah cikgu lagi buleh..

    Jangan lupa tutup water inlet bawah singki dulu.. takut bah dapoq walaupun Perlih x ujan😬😬

    White tape pun jangan lupa boh.. kalau tak ayaq meleleh keluaq

    ReplyDelete
  2. Alamak..yang ni memang la saya tak reti...bukak buleh...nak pasang balik selalu dok mai bebai.....

    ReplyDelete