Monday, October 24, 2016

Gegar telinga,gegar minda,gegar rasa.... Gegar Verganza.

Penangan GV3 or Gegar Verganza 3,terasa gegar telinga,gegar minda dan gegar rasa.

GV3 ,satu produk Astro membarisi bintang2 yg sedikit dilupakan.
Masa muda ...amboi terlentok dengar lagu2 evergreen dari penyanyi2 kegemaran.Dan untuk seorang yang introvert, overloaded dengan cerita2 garapan novel romantis,aku suka lagu2 syahdu.Maka, penyanyi kegemaran adalah P Ramlee, Jamal,Tom Jones serta lagu2 Hindi nyanyian Mohd Rafi.

Dan GV mengembalikan nostalgia itu.
Aku gemar lagu2 Hindi walau aku bersekolah Inggeris. Sekolah orang putih.Lagu2 Inggeris yang sentimental jadi kegemaran dan aku hayati liriknya. Namun lagi Hindi, satu patah haram tak ku faham,tapi melodinya dapat membuai rasa. Rasa macam dunia penuh keindahan. Semua cantik,semua menawan. Itu dululah. Sekarang dah hilang rasa itu. Dan lagu Melayu,kalau aku dengar ,ada kala aku suka,tetapi adakala sebaliknya. Meneliti bait bait lagu yg berkumandang,rasa macam nak terlentang. Setengahnya terlalu tinggi buat aku yang rabun puisi. Dan ada lagu ,aku geleng kepala. Eh ,anak tadika kah yang menulisnya..

Watching GV3 di Astro Ria tadi,terhibur dalam benci.
Isssh ...Mmg aku pantang sunggoh kalau berdepan dengan orang yang suka permainkan orang.Lebih 2 lagi tentang rupa paras dan fizikal orang juga IQ orang. Bahan seluas dunia boleh diguna namun kekurangan orang juga yg nak dilawakkan.

Ehh kenapa kau Nabil....
Nyanyok kau kata kat Datuk Ramli. Dan lawak Nabil kali ini dapat kutukan netizen yang tak puas hati.Dan double meaning yang dituturkan buat mengundang nista. Hai lah Nabil. Antara pelawak yang ku suka ,makin hanyut rupanya.

Anak muda ini perlu banyak mengaji. Perlu banyak tonton rancangan rancangan Ellen atau yang sewaktu dengannya. Tak pernah pula aku bersua,adegan dia mempermainkan orang. Tu pun orang dah ketawa.

Nanti ada yang kata....makcik pi tonton imam muda la kalau ini tak boleh,itu tak boleh.
Betul juga!




2 comments:

  1. Assalamualaikum Cikgu...

    saya juga suka menonton GV tapi tak suka dengan cara pengacaraan Nabil...

    Satu lagu rancangan realiti yang membuat saya sakit hati (tertengok dan tak akan tengok lagi) adalah rancangan Kilauan Emas... aduhhhhh...malu saya melihat gelagat peserta yang lebihkurang sebaya saya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kakcik,
      Kilauan Emas...lemas.
      Tgk warga emas,berpesta,berdansa
      Macam apa...)

      Delete