Monday, August 1, 2022

Cantik tapi buyuk...alahai


 Alahai dik,sampai hati mu dik.


The other day, my purchase on lazada arrived promptly. Excitedly,I hang them up .

These hanging flowing supposed to be silk fake wisteria flowers. From China they came. Hurray.


Advertised silk yg sampai tidak

Shortly,I hang them up outside and took a few snapshots. Send them to the family whatsapp group.

Then came a voice call from KL .

Cantiklah tok bunga tu tapi buyuk !

Ewe....what? Cantik tapi buyuk@ buruk.

Tepuk dahi. Haha such an honest review.

Kau ni dik, jujur betul.

Haha. I had a good laugh. Betul la tu. Buruklah kerana bunga tu bunga plastik.

Bukan silk as advertised. 

Cantik apanya kalau pelastik. Orang pun kalau plasttik,tak dak cantik pun. I was wondering how come people go under the knife to beatify themselves. Ngeri lagi ada kalau ekstreme. That influencer yg overdo tu mmg menakutkan.

This morning, I plugged on this diffuser.



Semoga mewangi lah ruang rumah ku.

But this artificial aroma is making me somewhat uneasy. There must be something in it that makes me allergic.

Aduhai.

Teringat bilik kat asrama di Edinburgh. Setiap hari balik dari kuliah selalu beli bunga ros besar besar. Wangi bilik dlm sejuk autumn.

Now am looking through lazada nak cari perfume bilik. 

Kalau ada yg tau,boleh rekomen tak.

Nak yg tak menyengat. Mau yg menenangkan utk ruang secoet ini.


Thats all folks from the north.

Have a pleasant. Welcome 🤗 August.





No comments:

Post a Comment