Sunday, November 29, 2020

Whats Up di utara...

 Mendung pagi ini. Awan kelabu. Tiada sinaran matahari menembusi dan menyinari. Sejuknya sampai ke tulang. Dah tak payah penat2 penat pergi Cameron Highlands.

Musim timoq kan la ni? I asked myself. Musim yang angin sejuk bertiup di utara sini. Juga msuim banjir dah dekat. Hari hari hujan tak lupa turun membasuhi dan membasahi bumi. Harap2 tu tak adalah kejadian banjir macam 2010 dulu.

Gusar dengar kemenjadian kes2 kovid sekarang ni. Di sini walau hijau warna diberi namun perasaan curiga dan takut masih ada. Tambah2 dengan situasi di Kedah dan Penang. Di sini ramai yang bekerja di sana. Ulang alik antara negeri. Nak tgk ramai ke tidak boleh jengah stesen keretapi. Bersusun kereta setiap hari.

Sejak PKP 1 lagi cikson amat jarang keluar rumah. Apa2 perubahan di sini hanya dapat tahu dari fb. WOW ! macam 2 lah.

Ada tempat pelancong ala ala Laskar Pelangi punya pulau... eh apa ke namanya. Sudden memory lapse pula. Ada anak ke sana tahun lepas. Tahun ni semua kena berkurung. Kesian.

Nak tengok gambarnya bolehlah ke page fb Perlis Aktif. 

Di RBL, kami menerima kedatangan 3 ekor anak2 bulus auntyna si Fateh. Makcikson masih keliru dengan nama 2 mereka. Ada Ayang,Koko dan Moki. Di hantar oleh Cat Taxi Abang Shazril. Sehingga semalam cikson tak tahu ada service macam tu. Nak hantar kucing boleh call dia. 

Laman sawah diseberang jalan hijaunya makin pekat. Burung burung putih yang selalu berkunjung ke sini sudah tidak kelihatan. 

By the way, pulau yang cikson maksudkan tu Belitong. Baru teringat.

Thats all folks. Buat anak2 cucu, my doa semoga semua diberi Allah dalam keadaan selamat. To my girl yang dah pindah ke tempat baru, hati hati selalu ya. Syukur Alhamdulillah urusan pindah nya berjalan lancar. Walau diurus seorang diri. You are one strong lady.

Bye.Have a happy relaxing Sunday.



No comments:

Post a Comment