Tuesday, September 10, 2019

The wedding of olin suhaida 3...


Tak cukup kalau aku tak tunjuk apa aku buat dalam process menuju hari besar itu.

Haahaa... kalau meluat sila skip ya.
Bukan nak berbangga aku pandai semua
Bukan nak menunjuk nunjuk ,kerana ada orang lebih hebat. Pejam mata semua terbuat.
Aku kena merangkak,bertatih hingga letih...tapi untuk ingatan aku dihari muka. Mana tau kot2 ada kali ketiga,keempat aku kena buat semula. Jadi disini boleh aku buat rujukan semua.

Where do I start?
Like u all know I like artistic things like gubahan bunga, menjahit, etc. When I do things I tend to be on the meticulous side. The angle, the length, the placing tak mau semborono. Tak mau herot petot. Hhehe...dulu2 aku gaduh dgn kakak ku yg gelar aku makngot!
My late sister would criticize me for the way I do things. Slow mo.
But the result was sure a pleasure to the eyes and mouth.
For if I cook, I took time and perserverence ? till I got the right taste.
And if I sew, I make sure I got the right angle, the same seam.....
Just like my mom....

Ada orang mengejek aku sapu sampah berjam. Dia lima minit habis. Haha...Nak tahu apa jadi pd rumahnya? Ehh geli...sawang dok bergayut sikit saja jatuh dalam belanga. Itu pun tak disedarinya.

Eh... dah melalut aku. Nak cerita ke nak bebel haaa?

Nindia parts of my handiwork...
hasil gubahan aku...walau tak kedeboom jadilah dapat menjimatkan kalau upah orang

2 kotak @ entah brapa ratus kotak kecil cookies aku kelebek n trim ribbon yg terjuih terjelan, Ada panjang
ada pendek.

Beg2 ni tinggalan kenduri dulu. Dari bazir, aku buat bag utk coklat.
Sifar pembaziran...moto ku. Dah beli ,pakai.

Deretan hntaran dalam kotak putih tu aku ambil 4,5 hari juga utk menggayakan dan memperagakan.
Bukan kerja letak2 dan cucuk2 saja tau
Kena artistik..baru fantastik!

Those above were some of my hasil keras tangan..
Ni lagi...
Beg 2 ni kosong semata2. Jumpa bahan tersedia aku guna
Begitu juga kuih bakar dalam tupperware kecil. Bukan aku lah kalau tak hias kotak2 itu dengan riben.

Begitu juga katil pengantin, aku guna semula bahan2 yg ada.
So belanja tak lah ke langit perginya.




Thats all folks...next...how I made the hantaran possible..

No comments:

Post a Comment