Saturday, April 6, 2019

Rezeqi...


Rezeki
Dapat menghidu bau semerbak bunga kemuning sebaik pintu ku buka
Rezeki
Dapat merasa enaknya jambu freshly plucked from the tree.
And in a few weeks, kalau ada rezeki, buah harum manis dapat dirasa dari pokok sendiri.

Sudah lama pokok ini tidak berbunga selebat ini...rezeki kami

Wangi semerbak sepanjang hari
Terhindarlah bau yg tidak diingini

Jambu bertih ni kecil kecil saja
Tapi rasa... sedap juga

Inilah kali pertama berbuah selebat ini..terkejut kami




Rezeki juga,
Dapat bersendaloka dengan dua pasangan itik angsa milik jiran sebelah rumah.
Suka benar aku mengajuk mereka dan lebih seronok bila mereka membalas ajukan aku.

Rezeki usah dikira yang besar besar saja
Yang kecil, yang biasa biasa juga ada rahmatnya.
Rezeki aku, hingga kini, aku dapat menghadapi liku liku hidup yang berlekuk dan berlikuk.Jatuh bangun dalam kehidupan dan bangun kembali sambil mengibas debu debu jalanan . Walau patah, walau riuk ,namun menyerah kalah bukan keputusan.


Tapi adakala aku hilang akal juga .......kalau bertimbun timbun kena laharan.

Rezeki....usah dengki mendengki. Bila hati suci,rezeki mudah mendekati.

Thats all folks..
Bye. Have a fruitful and sweet weekend.

2 comments:

  1. Replies
    1. Kali pertama buah pula tu. Puas makan.Khasiat dia senang ke toilet.

      Delete