Tuesday, February 5, 2019

The case of the missing digit 2..

Gong Xi Fatt Chai to all my Chinese friends and former colleagues as well as students.
Have a nice day.

Salam buat kawan2 di alam maya dan di dunia nyata buat yg lain.
Semoga semua dalam keadaan selamat and having peace of mind.

Peace of mind?
Ya lah... peace not piece.

Masih lagi kisah semalam dulu.
Kisah fikiran ku serabut kerana memikirkan dua ratus lima puloh empat ringgit ku terbang melayanglayang macam duit2 yg melayang masa AJL tu. Di akhir persembahan Suffian tu katanya yg melayang2 turun tu konon kononnya duit bukan bunga.
I miss this part because I was not watching tv by then.

Seperti biasa ,kalau aku ada problem,aku tanya uncle google.
Cepat jari aku menaip.
Silap akaun bayar tnb
Wrong payment of tnb account..


website ini ..

submit feedback.


Disitu ada fb tnb...tapi malu pula nak tulis dalam tu.
Then I enter tnb website....TNB Careline.
Di situ aku lihat ada macam borang. Lantas aku isi . Then send. Berkelip kelip saja page tu suruh aku tunggu masa tu. Lama sangat ,aku tutup dan ingat besok sajalah talipon hotline.

Masa nak tidur aku,scroll message2 lama. Haaaa.... masa tulah aku jumpa jawapannya dan dapatlah aku tidor lena.

It was next morning when an unfamiliar number rang me up.
It was TNB Kangar!
Waaah....cepatnya mereka response.
Wanita dihujung talipon menanya aku akan masaalah aku . Juga memberi my peace of mind.
RM 254 tu dah masuk akaun tnb RBL yg bernombor sekian.

Thank you TNB for the quick response.
Lega makcik.

Thats all folks. Have a peaceful day.

No comments:

Post a Comment