Monday, September 10, 2018

Wishing ...harapan


A 4 days holiday is here...wow.
Banyak hari tu.Macam macam boleh buat kan?
Melawat tempat tempat menarik,be it dalam atau luar negara. Baca dalam socmedia,berbondong bondong orang lintas sempadan Padang Besar - Thailand untuk ke sebelah sana. Begitu juga jem padat dan padu jalan menaiki Cameron Highlands. Penginapan tiada yg kosong hingga ada yg kena bermalam dalam kereta. Cuaca pula sejuk sangat katanya.13 darjah waktu malam tentu dingin sampai tulang.
Seronokkah gitu? Whew... not bagiku. Mau stress dengan penat dan berjam jam dalam kereta begitu.

jem jem begini...tak sanggup nak harungi. Picture googled

kalau nak naik Cameron, biarlah bukan dalam cuti2 begini.
Penat dapat, duit habis, tapi tak senang hati...sour grapes. Picture googled


Tiada siapa pulang ke kampung cuti ini. Maka tinggallah kami berdua saja disini. Menikmati alam se puas hati. Pagi pagi lagi dah terdengar kicau burung dan kokok ayam .Kami mengerti kerana baru sangat balik tempoh hari. Memenuhi undangan majlis perkahwinan sepupu mereka, Nadia Samsuri.
Maka cukuplah dapat lihat gambar anak2 cucu dengan aktiviti mereka masa cuti di ibu negeri. Juga mereka yg hadir majlis di Rapat Setia ,Perak malam tadi.
Gambar gambar wassap.
hello,birdie,where's ur family

mama bird pi cari makan ya..

hello blackie
Kata Fateh meneguri

He has a big mommma 

We were here.... penat nampak


Plan awal kami bersama rombongan sambut menantu. Tapi cikli jatuh sakit dan semua plan jadi haru. Tambah pula dengan kemalangan kecil kereta yg dia pandu. Lagilah.

malang tak berbau .....
I noticed kali ni,kurang saja bas bas rombongan lalu jalan depan rumah. Dan semalam masa ke pekan,kebanyakan kedai tutup hingga mencari farmasi pun payah. Lupa kami,cuti sempena Keputeraan Yang DYMM Yang di Pertuan Agung rupanya....


Sampai cikli betul betul sihat dan ongkos pun tak tenat lagi , berjalan sana sini hanya tinggal dalam mimpi.

Thats all folks... bye. have a happy time.

1 comment: