Monday, September 3, 2018

Entah...

Macam tak terhambat segala benda yang nak dibuat.
Nafas rasa tersumbat hingga tercungap cungap
Ha... itu gambaran hidup dilalui
Kesana kemari sampai tak jijak bumi
Keluh kesah ku kuis ke tepi
Hadapi apa yg datang dan singgah dengan tenang hati.....ia ke tenang macam air di kali.

Cikson...you are so lucky not to have problems like what others are having.
Aku senyum dan terima kata kata itu bagai doa yang mengiring.
Moga moga hidup aku sentiasa berada pada tahap yg boleh diterima hingga nafas ku hembus akhir nanti. Aku tidak pohon senang lenang dgn harta faraid yg berbillion. Tidak juga mengeluh bila masalaah sekeliling datang berdamping. Hanya beri aku kekuatan supaya aku tabah dan sabar mengahdapi semua ini...

So many things habouring and lingering
Mcm kain yg dibasuh tak sempat kering
Kalau tak diperhati baunya menyusuk hidung

Sakit demam.Patah hati.Kemalangan.  Financialtroubles ...heeee macam dok ikut mendampingi kearah mana yg kita pergi.




4 comments: