Monday, March 19, 2018

LTDL lalu kat siniiiii.....cerita semalam


Lepas kemas sikit sikit,tugasan harian ini menunggu. Hantar cikli ke klinik 1M utk rawatan.
So into the dusty gray car we board. Me at the steering apa lagi..

Lampu dah hijau,eh kenapa kereta depan tak jalan? Aku bertanya kehairanan.
Oh ada polis trafik dok arah jalan rupanya.
Maka disimpang jalan Dato Ali aku menanti. Hijau kuning merah silih berganti. Tapi kami tak dilepaskan juga lagi. Yang mengarah ke pekan dia tak tahan.
Jam dah panjang. Ada yang keluar kereta sambil hisap rokok sebatang
Ada yang melencong ke jalan belakang.
Tapi kami masih bertahan. Penuh sabar penuh keimanan.

Gundah gulana kami terjawab!
Ada ocaasion rupanya.
Mula mula menderu abang abang kakak kakak polisi atas superbike mereka. Dibelakang dan didepan kereta pengiring dengan lampu menyala.
Ingat dah habislah.... konvoi mereka. Rupanya panjang lagi rupanya.
Lebih setengah jam...rasanya sejam baru aku clear akan keadaan.
Ada LTDL la!

Aku minta cikli rakamkan video. Hendak ku upload rasa malu. Suara ku... hi hi macam guruh dalam video itu. So  Iscreenshot sajalah dari situ...

Setelah procession itu tamat barulah kami dilepaskan.
Dapatlah aku jadi part of mereka.... sehingga aku belok ke kiri. Ke klinik 1M untuk cikli cuci kaki.

Selepas tamat rawatan, perjalanan aku teruskan. Cari makan dan melawat pesakit stroke ditaman perumahan kami.

Thats all folks... Have a happy holiday yang tengah berholiday sempena cuti sekolah la ni. Bye.
he apakeheinya...ada polisi kat seberang jalan ni

LTDL... lalu jalan ni
tak pula makcik tahu harini ada benda ni..

Selamat mengayuh basikal u all
Selamat berhenti di jalan u all pemandu pemandu utk bagi depa lalu.

No comments:

Post a Comment