Monday, October 30, 2017

Ada hari lauk ku tawaq hebiaq..


So many things happenend these last few days.
Somedays just passed by .Some days time seemed standing still.

Macam harini. Aku terlebih rajin . Pagi2 kemas rumah,basuh dan sidai baju dan terus masak bila jam 11.00 . Cikli ke klinik dengan adiknya.

Hmmm,menu apa ya
Tanya cikli dia proposed aku masak nasi lemak.Tapi lemak lemak selalu pun tak baik utk cikli dan aku.Kata aku.
So aku masak nasi minyak,dalca dan goreng ayam. Sambal kosong dan acar rampai bercuka.

Tiba...teeeeet teeeet bunyi telepon dalam bilik. Nak ignore nombor tu tapi curiousity got the better of me.
Rupanya Hospital Sultanah Bahiyah called to set the date of appointment. That is first of November.
Oh bulan depan ya... aku bersuara.
Lusa la cik...kata suara disebalik sana.
Ya tak ya...lusa.
Lauk atas dapur. Aku dalam bilik . Lepas ambil pesanan dan mencatat nota aku ke dapur kembali.
Rasa dalca...hmmm ok
Rasa nasi ... well bolehlah.

dalca ayam tawaq hebiaq.


Lepas masak,tengok nasi pun banyak aku buat satu set untuk dihantar ke MIL. Nasi ,dalca,acar ku tatang dalam talam. Dan juadah tgh hari sampai kemeja makan mereka sedang mereka pun sedang makan.

Kembali ke rumah dan sediakan hidangan atas meja. Lepas dzohor,cikli dan aku mengadap hidangan.
Ooooih... awat ni lauk tawaq hebiaq. Tak rasa pa pun.
Betullah kata cikli. Memang dalca tak rasa garam langsung!

Itulah...bila memasak kalau ada distractions, mau kelaut jadinya.

Kenapa aku rasa macam aku dah letak garam.
Mana tidaknya.... kepala dok pikiaq bab urusan cikli ke hospital di alor Setar nanti. Dekat seribu duit yang disuruh sedia. Dan aku pun bukan sihat sangat boleh memandu ke sana macam dulu. ...isssh.

Lusa kita tengok macamana.







No comments:

Post a Comment