Tuesday, February 7, 2012

Educating them….. la ni dan dulu dulu.

…………………….

dari ekor mataku,aku ternampak satu adigan yang membuat aku antara percaya atau tidak tentang apa yang ku lihat.

Ahhhh…budak budak itu kan mana tahu apa apa.Itu fikirku.

Tapi bila lagi ku amati,aku tersentak sendiri.

Aku panggil murid itu.

…….. kamu buat apa angkat baju tadi.

Nak tunjuk saya pakai baju dalam.Jawabnya tanpa rasa apa apa.Megah lagi ada.

Kamu pakai baju dalam?

Ya …mak beli colour merah.Hijau pun ada.hari ni saya pakai pink.

Ya aku nampak bra pink yang dipakainya.Menonjol dari kain kurung putih uniformnya.

…….. suruh mak beli t-shirt tau.Bajudalam simpan kat rumah.Dia mengangguk.

Aku tersenyum sendiri bila aku lihat gaya jalannya seakan model victoria secret…..

Aduh anak itu…..apa tahunya.

Dalam pada itu,aku sempat berpesan padanya:

Jangan biar sapa sapa …abang ke ,ayah ke ,kawan ke cikgu ke pegang kamu macam ni…..kata ku.Jangan bagi sapa pun tengok apa kamu pakai dalam baju.

Teringat aku masa membesarkan tiga dara ku dulu:

Eh bila ya aku mula beli mereka bra.Seingatku bukan masa tahun satu.Yang ku pakaikan mereka mungkin hanya vest.Adakah aku yang tak prihatin?

Entahlah…..mungkin peredaran zaman telah laju meninggalkan aku.

No comments:

Post a Comment