Saturday, July 29, 2017

The books...The one minute mother.

Setiap kali aku lalu di wilayah itu, aku tidak pernah ketinggalan menjenguk kedai buku itu kalau berkesempatan. Paling paling 25 ringgit dibelanjakan . Bila 3 buku dijual 20 ringgit dan 5 ringgit lagi untuk air minuman dan pill chee kit teck aung... hhhee.
 Begitu juga bila paling akhir aku disana. Menanti diruang menunggu,mencari makan pagi telah puas dan jemu,situ aku masuki.
Antara ruang dan rak rak jualan,aku menuju bahagiab buku buku. Kali ini aku cari buku2 yang boleh memberi ilham dan motivasi. Mungkin bukan utkku kerana aku telah melepasi zaman itu. Tetapi mungkin boleh berguna utk aku coretkan dalam blog aku nanti.

Masih terngiang kata kata ... aku tak bacalah. Sebab dia tulis bukan dalam bahasa kita. Tak mau fikir fikir dan nak faham apa yg aku baca.
Datangnya dari orang yang berkerjaya dan berpendidikan tinggi juga...
Issshhh  ..rugilah ilmu yang ada. Kalau boleh share apa salahnya..

Jadi aku berfikir sebagai seorang guru... . Why not aku translate apa yang aku fikir berfaedah. Dan aku ada juga buat sikit sikit yang sudah sudah.Cuma terberhenti bila mood dan ilham tak dapat ku cari.

Mungkin apa yang aku perkatakan dan ungkap tak ada maknanya buat anda.. haha.

Antara buku2 yang aku beli...satu darinya aku baca page to page.. and I found it to be quite interesting. Rasanya boleh apply dalam parenting dan juga dalam bilik darjah kalau tak bersalah..even to our hubbies if you may.

Hmmm... mana bukunya..
Taraaaa.... ini dia. Buku ini yg aku maksudkan.

Add caption

Add caption

Add caption
Aku rasa buku ini sangat relevan dengan ibu ibu yang sedang membesarkan anak anak. Tak menang nak bersilat dengan depa. Ada saja kerenahnya.
Semoga adegan mak mak bapa bapa bertempik hingga dengar satu taman perumahan dapat dihindarkan. Tak salahkan kita cari dan gali ilmu utk tujuan kebaikan bersama.

Nanti nanti aku alihbahasakan...

No comments:

Post a Comment