Friday, August 26, 2016

Salam Jumaat...pesan pada diri.

Terkesan aku dengan satu rancangan tv yang aku tontoni baru2 ini.
Penyampainya Dr Muhaya yang memang sangat dikenali.
Penceramah yang banyak memberi ceramah ceramah motivasi
Dicorong corong radio,fb dan juga tv.

Kita selalu bertanya dan mempersoalkan :

Kenapa aku tidak di fahami
Kenapa aku tidak disanjungi
Kenapa aku tidak diingati
Kenapa aku tak lagi dipeduli
Kenapa aku tak lagi didampingi
Dan seribu satu kenapa aku tak lagi

Dan itu akan membuat kita kecewa,sakit hati,rasa dijauhi
Dan effectnya buakn pada orang lain tapi kita sendiri.
Kita rasa sakit hati
Kita rasa tak dipeduli
Dan seribu satu rasa yang negatif

Maka mulalah kita menyendiri
Tak peduli
Menyakiti

Tentu tak seronok kan?
Lihat orang berbondong bondong kita sembunyi
Lihat orang ketawa,kita ingat mereka perli.

Sekarang cuba reverse dari 'di' ....ke 'me'
Cuba kita dulu memberi...Pahala pun ada.
Kita cuba dulu memahami....
Kita cuba dulu mengingati....
Kita cuba dulu menyayangi...

Lihat pula macamana rasanya...
Teringat syor bekas MB...hemoi itu baik pada diri.



1 comment:

  1. kalau kita memakai cermin mata gelap, selalulah melihat dunia ini gelap. tapi...
    jika kit memakai cermin mata lutcahaya, maka akan lihat dunia ini cerah sahaja...

    ReplyDelete