Wednesday, March 12, 2014

Paranoia

Marah ahlibahasa mamason@makcikson dok pandai pandai buat perkataan sendiri.
Paranoia? Apakebende tu?
oh..paranoid....takut...runsing...kan senang.

Oh ya...mama jadi paranoid dalam beberapa perkara.Mungkin dari pengalaman atau dari pentakulan,pembacaan,penontonan....
eh mama ni...banyak salah bahasa tuuuuu.

never the mind...hehe.
back to the story...
I was in the waiting lounge ke room ke when one well dressed lady sat by my side.Wey....tempat duduk berbelas ke berpuluh lagi yang kosong.Dia sengih kat makcik.Makcik sengih balik.Dia cakap dalam loghat dia makcik bertanya dalam loghat makcik.Lepas tu ....ada sorang lagi mai duduk pula sebelah kanan.Makcik tersepit antara dua..Dan mereka bercakap loghat sama.Menuju destinasi sama...Dua dua lawa.

Lepas seketika makcik minta diri nak ke bilik air.Dan bila keluar mereka dah masuk kapalterbang sebab tak nampak kelibat mereka.

Entah...bila kat airport sorang sorang makcik suka jadi pemerhati.Takut nak jadi peramah.Mana tahu kan ....

Another story....
When I was coming back to Msia after a few months of intensive training,one of my friends in the group approached me to hold his/her radio when crossing the custom clearance.out of a sudden.The paranoid in me told me not to....and I lost a friend as I was not a friend in need.Indeed.

And also along the no man land near M'sia Thai border....
Coming back from Haadnyai..a foreinger from Indonesia by the way he dressed and the way he talk stopped us and asked us questions.The paranoid in me told me ....nono.Kau pandai keluar mcmmana tak tahu masuk...He wanted to join our group.Well...kalau dia bawa barang terlarang ke apa ke ..
After telling him what he wanted to know,we hurried on our way and chose not be in his line during the check out....

And giving a lift to hitchhikers along the way pun ....takut seh...

No comments:

Post a Comment