Tuesday, May 16, 2023

Memori ......nasi kandaq markit Kangaq

 Semalam, sebungkus nasi kandaq membuat memori lama disoroti.Cikli beli utk mkn tghari.

Habit cikson ni kdg2 buat tokton naik angin. Kakak sulung mencampuri. Lepas tu jadilah perang antara kami...hihi.

Apa ni makan berejam jam. Makngot!

'Orang makan lima minit, dia lima belas minit. Apa dia dok belek tak tau'...Antara hamburan ibu dan kakak yg naik angin. Kerana mereka ingat aku main main.

Did they ever know that its not the food that was slowing my eating . But the wrapping did.

Nasi kandaq market Kangaq

Ni yg buat terthrow back kenangan.


I have to read every news or pieces of comics, advertisements on the wrapping. By the way most wrapping those days were either from old newspaper or magazines and comics. It was a jackpot if they were from the comics. I would carefully salvage the good unspoiled parts to keep. It would be my source of reference for my own comic sketches.

Sayangnya hasil komikku terkubur entah kenapa ku tak tahu. Tapi masih gebu dalam ingatan ku. Heronya mesti nama Azman. Melodramatik . Berkisar tentang cinta yg tak kesampaian. Waduhhh.

Sesekali aku benarkan kawan2 sedarjah membaca. Depa kata aku boleh jadi author. Kata depa.

To be honest aku lihat anak anak ku ada yg berbakat juga dalam penulisan. Hasil karya mereka boleh diketengahkan. Tapi itulah... salahku kerana tak mengetengahkan bakat mereka. Kalau zaman sekarang mau aku guna tiktok,fb,instagram utk asah bakat mereka. Yes, ibubapa sekarang opportunist setengahnya. Lihat anak berbakat, buat apa disekat. Silap haribulan boleh menolong kewangan. Jadi jutawan.....kan kan.

Pernah tgk Ryan apatah kat u tube ? 

Budak cerdik yg setiap hari revise pelajaran sekolah pun jadi sensation. 

Satu saja... tak berapa berkenan kalau hanya cantik menawan yg dikedepankan. Too young for that. Dipakaikan pakaian org dewasa dengan gincu dan maskara. 

I love Lara....anak Sacha. 

Oh well.... jauh benar cikson celoteh. Nilah punca cikson berthrow back zaman kanak2 ,zaman remaja yg masih tercari cari identiti. What is best out of me. 

Nasi kandaq markit Kangaq satu hari Ahad.

Aku minat membaca. Dari kecik sampai tua. Haha.

Melukis .... aku dah lupa. 

No comments:

Post a Comment