Saturday, September 26, 2020

Kemarin , harini , esok....

 Semalam gagahi pergi Service centre utk servis cikiriz. Sejak PKP mula mula dulu, sakit ini itu, aku tak beri perhatian pada dia. Tiba2 check buku servis yang terperam dalam laci, wahh... dah overdue service berkala dia. 
Memasuki ruang ofis,hanya seorang pekerja dimejanya. Namun, cepat dan tangkas dia buat kerja. Dan hampir dua jam kemudian, cikiriz dah diservis dengan jayanya. Juga membaiki sensor undurnya yang dah hilang daya sensingnya. Alhamdulillah.
Jam hampir 11 bila cikli datang . Ke Suri kami utk makan tengah hari. Its been ages since I went there.
Makanan di sini sedap dan murah.
Memasuki ruang restoran, aku termalu sendiri. Haha... peghak and jakun pun dah boleh dah bagi .
All these while, kat semua tempat, bila kita TEMBAK suhu, kita tadah dahi dekat guard atau buat sendiri. Gadget tu kita pegang dan hala saja.
Rupanya kat SURI ni dah adeban. Dah macam kat airport la kot. Pengimbas dia stand in.
Terpinga pingalah la sat. Nak berdiri kat mana. Jauh mana. 
Makcik, berdir dekat dekat, hala dahi kat mesin tu.... someone I dont know told me. Tengok2 budak . Haha.
Lepas rekod semua tu, cepat2 cari makan. Dengan fikiran, eh ketinggalan zaman la aku ni.

Kadang kadang terfikir aku. Bila agaknya aku tak perlu lagi fikir dan attend to all these matters. Bab kereta contohnya. Juga bab remeh temeh yang lain. Bertuahlah badan kalau boleh berbuat demikian.
Tanggungjawab lebih besar seakan menanti aku bila datangnya Oktober. Tahun tahun dahulu aku rasa gagah perkasa menyorong suami ke hospital, membawa kereta meredah dingin pagi ke HSB, meneman cikli diluar dewan bedah waktu dinihari atau tidur atas kerusi pelastik disisi katil dia. 
Namun itu semua past tense. At present, diri aku pun tak larat dah aku nak urus...huhu. 
Untung mereka yang ada anak2 berdekatan. Sakit demam boleh dipanggil datang.
Teringat aku perihal perbualan aku dengan penunggu suami2 dihospital.
Kak, samalah kita. Ada anak kita lepaskan mereka cari kehidupan sendiri tanpa syarat. Biar kemana mereka pergi cari rezeki, kita doakan saja. 
Pelajaran dah bagi tinggi tinggi, takkan nak suruh jaga kambing lembu .Rugilah masa depan depa. Ada harta bergunung pun ,sat saja lesap kalau dk tarah selalu. Anak saya kalau nak pi Timbaktu pun pi lah. 

There was this couple who sold their home in Perlis to be with their children in KL.
One day, I put forward this idea to cikli.
Senyap dia...
And I would not trade this cosy little state for another state as well. Sini mana ada jam.Hiruk pikuk yang memeningkan.Gitu pula.

Thats all folks. Have a pleasant weekend.
Dok main2 cari flight to Pahang direct. Wahhh..RM 400 per pax one way membantutkan angan2. Lepas tu harini naik flight, besok baru sampai. Mengalahkan nak pi London...

No comments:

Post a Comment