Saturday, June 16, 2012

Entahlah…..

Got to watch The Third Reich….the fall on Astro.

Aha …semalam cikli ke mesyuarat so dapatlah makcik bermesra dengan tv banyak channel tu.Kalau dia di rumah habislah dia conquer dan akan tidaklah berpeluang makcik nak tengok tv didepan.Memanglah boleh nonton sama sama.Tapi dia suka made up stories sedangkan makcik suka reality…..Dia suka bola sedangkan makcik suka masterchef,granada,history dsbnya dsbnya.

With the remote in my hand,I soon found myself switching from channel to channel.It was on astro 555 when I stopped.Entahlah adakah itu propaganda Amerika atau memang itulah hakikatnya.Perang dunia pertama ,Hitler,Nazi,Jews adalah rencah nya.

Selepas menonton …aku terfikir sendiri….Adakah apa yang terjadi di Germany era 1940’s itu sedang dan akan terjadi di bumi tanah tumpah airku sendiri.Looking at the political scene on the home ground nowadays…cuak aku memikirkan.

Got to watch the docu again kerana sekarang aku lambat menangkap sesuatu…aku mudah lupa ..aku mudah sensitif..

Delima seorang yang sudah berumur…..

Lagipun Dr.M pun dah kata …..Melayu mudah lupa….Entahlah.

2 comments:

  1. Daya ingatan saya kebelakangan ini pun nampak nya sudah semakin lemah. Faktor usia agaknya. :)

    ReplyDelete
  2. kakcik,
    terasa sangat kelupaannya bila dah cross garis 60.Entah apa nak jadi bila melangkah tahap kecekapan pada usia 70,80.entah entah nama sendiri pun tak ingat.Mohon dijauhkan.

    ReplyDelete