Tuesday, July 20, 2010

tiru macam saya - 1

Satu hari saya digelakkan kerana ambil masa panjang utk mengemas rumah.Dari pagi sampai ke petang,tapi rumah tak juga merelit lit lit. Ya la,kalau makcik saja penghuninya,bolehlah tahan hasil kerastangan makcik sampai sebulan.Ini, adalah yang dua tiga lagi penghuni yang rasa kerja rumah,tu 100 persen milik seorang yang di namakan bab  u  ……. eh   bukan  ….ib    u. ( say it like this : bab you  dan ib you  )

Sapa lagi bergelar begitu,tentulah  saya !

Balik kepada cerita kemas mengemas rumah ni,makcik ada lah tip sikit untuk dishare pada emak,pada anak yang geli geleman nak cucu jam +  ban.....

Anda perlu :

Alat berus : yang berbentuk  lonjong ,ber sabut atau ber plastik untuk nyahkan kuning kuningan.
Tentu anda rasa tak senang nak pegang ,lepas tu dok jolok dalam lubang.Makcik guna batang besi yang ada lubang,masukkan tangkai berus and Lo ho behold: Berus jamban makcik bertangkai panjang! Taklah makcik dok geli geleman bila kena gosok jamban!

Alat semula jadi : yang tuhan kurniakan,yang dibawah sekali anggota badan.
Tentu juga anak tak senang,nak pungut rambut,yang berjuntai ber gumpal. Makcik,no hal punya.Guna kaki,sauk dalam penyodok ,buang.
Buang kat mana ? Jangan dalam jamban,nanti nak be…..k pun tak senang.

Alat mop:yang ada rambu ramba kat bawah tu,bertangkai panjang.
Nak kena jaga juga kebersihan dinding yang mahal mahal dibubuh tile . Janganlah sampai tak kenal warna,kerana daki dah tinggi sejengkal.
Makcik guna mop, or alat perata simen,yang bersponge tu. Masuk bahan cleaner dalam baldi,celup dan tonyohlah dengannya. Sental kuat kuat  dan bilas air banyak. Takut nanti tile jadi batu simen. Baru nak kata : I say men.

Senang hati wei kalau mandi dalam  bilik air yang beresih lit lit.

Dell : Mamason,buat apa susah susah.Ikut cara kami. Cari tempat.Senangkan diri. Cakar cakar.Sudah!

Post ini adalah cubaan untuk auto publish.
 Eh kalau lah bilik  air  di rumah semewah ini,hai tak perlulah  bilik tidur lagi. 

2 comments:

  1. this post put a smile on me...nanti i cuba tips tu semua

    ReplyDelete
  2. dear noir,
    haha more tips to come that will widen the smile.Hope the tips will help those who are susceptible to the washing up allergy...sikit sikit eeeegeli.

    ReplyDelete