Saturday, January 3, 2015

Sunyi dan sepi

Minggu lepas pengantin baru balik bersama kakngah ...
So makcikson tak kering tangan bu at kerja rumah.
Ada saja nak masak buat mereka jamah...

Minggu ni sunyi dan sepi
Tiada siapa yang menjenguk kesini

THR Gegar cikson buka
Buat jadi halwa telinga
Juga buat dengar berita ttg banjir belah sana.

MILFIL dan jiran sebelah pun tak ada dirumah
Cikli pula ke pekan atas urusan entah berantah
Diajak ke PB makcik membantah

So ninasandaq anak beranak cikson biar mereka masuk kedalam hari ini
Ada juga keletah buat penghibur hati
Tengok dua beradik siBu dan si Pong panjat sana sini
Dan mulut cikson pun boleh lah berkata kata macam ni.

Pong,Bu turun
Pong Bu jangan dok cakar kerusi
Pong Bu where are you.....Cincincin....

Bukan apa takut cikson lupa semua vocabulary....
Akibat mulut tak berkata kata sepanjang hari....hehe.

Bye....have a happy weekend.


10 comments:

  1. Hehehe... kadangkala sepi itu mendamaikan tapi banyak kali juga ia membosankan...

    Salam Maulidur Rasul, Cikgu. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Maulidur Rasul ,kakcik.
      Betul sangat.Kadang kadang bosan sangat dok sorang sorang.

      Delete
  2. Saya dah biasa sunyi dan suka sunyi.

    Buat kerja rumah sambil pasang tv walau tak menontonnya pun. Atau paling selalu, blog sendiri yang memang punyai lagu-lagu kegemaran...

    ReplyDelete
    Replies
    1. IM,
      Saya pasang THR Gegar .Bergegar rumah.

      Delete
  3. Sewaktu saya tanpa hala tuju terlepas ke jakarta dulu, saya lihat banyak papantanda yang bertulis, "Sepi Itu Indah!" Seriously.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uncle
      Mungkin passengers kuat besembang la tu.Dah jadi market.
      Sepi itu indah .Tapi ada masa sepi itu membosankan.Mau juga ada kawan nak betojai...betoi dak.

      Delete
  4. Sepi kalau takda bisikan bahaya.. Mmg indah
    Bisikan ajak pi shopping..
    Ekekkeekkee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia bisik pula ada SALES...85% potongan...habis.

      Delete
  5. Sometimes silence is what you need after a long hectic day at the workplace.

    ReplyDelete