Sunday, December 12, 2010

mummy jade jaga anak.

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Satu hari Dell terdengar bunyi suara  nyaring dua beradik dalam kotak ‘palastik’ dekat katil dalam bilik tu. ‘Mama,mama mama, baliklah kami lapar.’Jerit the 2 babies.  Kesian Dell tengok tapi nak tolong mana ada daya.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sebentar kemudian Mamajade balik ."Anak anak kita dah tak selamat kat sini.Kita kena pindah”.Kata mamajade pada anak anaknya.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA          

‘Sssssh mama akan bawa seorang demi seorang.Diam tau..nanti mamason dengar’.Dell nampak mamajade mengonggong adik adik se ekor se ekor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

‘Kat sini tentu kita lebih selamat.kamu jangan jerit jerit nanti orang tau tempat kita’.itulah tempat baru adik adik Dell.Mamajade ni kalau nak sorok tu soroklah betul betul.Kat atas siling ke atau dalam lubang ke.Kat situ,kakti pun tahu.Nanti dia ingat dik adik kawan dia bagaimana? Mamajade ni……

Tapi tak apa….Dell kan ada.

Hari ni mamason nak masak ketam la……..lauk ikan goreng ada tak?

Sekian dulu ya untuk hari ni.Till we meet again.Love .

Dello

2 comments:

  1. Mamajade,
    Berapa kali nak pindah ni? Penat tau. purrrr.....meow!

    ReplyDelete
  2. Ye lah....terpost 2 kali.Kenapa jadi macam ni pun tak tahu.

    Mamajade puas cari anak dia.Rupanya anak dia dah turun sembunyi bawah almari.

    ReplyDelete