Thursday, December 16, 2010

Bont - t kuali

Well.well.Apa pula mamason dok merapu meraban ni.Eh bukanlah merapu nor do I carut.

Tengah hari ,mamason masuk dapur nak mula operasi memasak.Terkejut beruk lihat kuali ku tak lagi seperti kuali ku.Eleh,tidaklah kuali ku itu dari branded stuff ke apa.Just Tssssco brand.Kalau lah Tepal ke mau je ku terkejut orang utan.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ha awat tak terkejut.Tengok bon bon nya dah hitam legam dan berjelaga.Mamason pun membuat siri siasatan dan jawabannya adalah keperkejaan si anak taruna seorang.Dan aku juga share the booty bila dijamu roti canai dan frankfurter pagi tadi.

Teringat lagi satu peristiwa:

Aku: eh budak tu macam anak kita ya .

Cikli: Haah,

Suara : La budak tu putih,anak kamu hitam

Aku : Ya la tak sedar diri sunggoh.Anak kita kan macam bont - t kuali.( dallaaaam hati saja)Mana ada yang putih melepak kan.

piss off.Senyap .

  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Selepas disental dengan bulu tembaga begini keadaan bon bon kuali ku.Tentang anak anak ku pakailah Fair and White ye supaya orang tak dok kata:

Anak kamu hitaaaaaam.

4 comments:

  1. Syshhh...jgn cakap kat org, saya ada dua kuali yang hitam legam, tak pernah tonyoh..
    Arwah mak kata, kau aper hal?? cuci dalam kuali jer, buntuit nya legam..he hehe

    ReplyDelete
  2. Salam Mokjeadandell,

    Anak AY, masa kecik-kecik semua 'fair & lovely' dan bila beso......semua jadi 'darkie-darkie' ha!...ha!..nasib baik semua lelaki!!!

    ReplyDelete
  3. TasekM

    Hitam hitam sitampuk manggis,
    Sunggoh pun hitam,dipandang manis.

    Marina,
    Hitam hitam bon..t kuali
    Kalau you masak sedap sekali.

    AuntieYan,
    Hitam hitam anak lelaki
    Ada duit semua jadi

    ReplyDelete