Thursday, July 29, 2010

tangan yang memberi

 

Dah lama juga makcik tak berkunjung ke Hallmark jumpa dengan kawan lama –Ms Oprah Winfred ,yang dok bersiaran dari Harpo Studio.

So atas kekalutan pakli membuka buah durian didapur makcik pun ambil kesempatan pergi ke bilik Tv dan membuka tv kesayangan dia.

Well pakli @ cikli ni ada allergic kalau makcik tengok Oprah.Tapi kalau cerita hero heroin dok gelek gelek sambil pusing keliling pokok tak pa pula. Adoi pakli.

Lupa pula nak ingat topik malam ni.Tapi perkara yang di bincangkan menyentuh hati nurani. Dapatlah makcik sum up kan begini :

When we give with open hearts ,we share the happy feeling of the receiver.Its the sharing of happiness that matter.

Tepatkan? Cuba kita terpaksa beri dengan paksaan ,nak manis kah muka kita.Contoh: Sign borang poligami suami.

Makcik felt like crying bila segment anak anak  istimewa perform jadi cheer leaders. Anak anak yang mengidap down sindrom,autisme nampak comel mengatur langkah atas pentas walau pun ada kekekokan. Mile Cyrus pun menjemput mereka utk tournya.Dan orang yang menjadi penggerak,pencetus idea adalah dua remaja yang keduanya bernama Sarah!

Ya ,anak down,anak autistic,jangan lah disisih dari masyarakat.Berilah peluang untuk mereka sama merasa keseronokan menunjukkan bakat. Ya,one down sindrom girl yang matanya sentiasa merenung lantai akhirnya berjaya mendongak megah .

Anak down,sakit dan yang lemahlah perlu lebih belai kasih sayang .

Dan Oprah sudah mencuit hati ini yang sentiasa ada ruang untuk orang yang seperti Nani. Juga  seorang  murid yang selalu buat onah di sebuah sekolah tapi mau pula di ajar oleh guru BI nya.Dan rasanya itulah kejayaan besar bagi saya!

 

This entry was written days before.And I feel like sharing it this afternoon.

No comments:

Post a Comment