Friday, August 14, 2020

Tak tau laa nak


Tak tau la nak.
Kenapa perkara ni berlaku.
Bukan sekali,bukan dua kali ,tetapi berkali kali.
Bukan seorang tapi berorang orang... ie lebih dari seorang.

Aku masih ingat
Masa aku bekerja
Tak maunya aku nak buat kerja half past six.
Tak akan aku pass up work as directed cincai bocai, hele bele.

Aku juga tekankan perfect in work  utk murid muridku.
Tak baginya aku mereka suka suka garis free hand.
Tulisan bulat bulat,bukan kaih ayam
Meja kemas kemas,tidak herot petot barisan
Sampah,kertas tiada dilantai....

Bila kita buat kerja dengan sempurna, senang hati senang mata
Orang pun tak mengata...

Ehh..kenapa cikson bebel pagi pagi berkat ni.
Itulah..dah banyak hari dok rasa nak tulih hal ni.
Bimbang,pula takut cikson dikatakan banyak songeh.
Mengada ngada. Tak bersyukur.

Namun...write I must.

Gini ceritanya.....
Cikli sejak dua menjak ni selalu sakit kepala
Satu hari sampai tersungkur atas lantai.
Jadi putuslah satu sumber utk mendapatkan dan membeli barang kerperluan
Dengan kes sivagangga bergenuak, anak anak pun cuak.
Tak diberi mereka kami keluar ke pekan
Maka nak mencari groceries mereka uruskan. Mereka di KL dan Pahang. So bagaimana?
Satu petang barangan keperluan sampai. Berbeg2 ,berplastik2. Gembira tak terkira cikson atas sumbangan anak2 yang bersusah payah mencari runner dan membayar harga.

Namun.... kenapalah hantar barang begini runner oooi...
Ikan kembung layak dibuat baja.... dah pecah perut dan tanggal kepala
Minyak masak kenapa yang berpeket... kan telah dikabarkan 3kg sebotol.
Cili kering .... dah tak merah nak oooi. Hitam adala...

Kalaulah aku jadi awak runner, aku akan pastikan kepuasan hati penerima. Barang yang terbaik akan ku carikan utknya. Bukan yang aku capai ikut suka. Kenapa? A satisfied customer is a repeat customer.
Dulu ,aku pernah terima fruit basket yang sudah expired. Buah anggur dah lisut sanggup dihantar pada customer utk surprise delivery.
Juga satay yang keras keding macam plastik. For sure bukan satay fresh. Entah berapa hari punya yang di baar semula.
Juga nasi berlauk yang dagingnya hanya 2 urat....

Kecewa makcik dengan anak anak muda ini. Buat kerja tak memuaskan hati. Tak ada integriti. Bagaimana nak maju begini. Orang hanya sanggup terkena sekali. Bagi ketiga2 mereka yang begitu, sorrylah kamu dah tak masuk buku.... kami strike off berurusan dengan kamu!

Thats all folks...
Tak taulahhh nak... nampaknya kena keluar juga nampaknya. Or cari lain saluran buat urus niaga.
Beginilah nasib kami orang tua tua yg tak dak anak2 berdekatan. Susah berurusan.

Sekian.....
Last but not least... stay safe always. Covid19 belum reda. Ptg semalam ada cluster Tawar pula. To my brother over there, please be safe always...Bye.

antara barangan...
Add caption

No comments:

Post a Comment