Wednesday, July 8, 2020

Bila sudah terlalu letih...merajuklah.


Bila aku menyendiri, itu bukan kerana aku benci
Tetapi kerana letih menguasai diri
Melihat ,mendengar,membaca cerita cerita yang menguris hati
Atau mereka yang suka ambil kesempatan dari sikapku yang tak betah memutar balik kenyataan...
Ya,,,sifat aku pendiam
Tapi aku bukan pendendam
Lalu bila aku sudah gariskan sempadan
Aku jadi batu jalan....lanyaklah,aku akan diam
Tapi kamu sudah tidak ada dalam kamus kehidupan
Kamu sudah mati sebelum dikafankan....

Membaca bait bait diatas terkesan aku
Seakan penceritanya dekat disebelahku
Dan akan ku khabarkan padanya...tidak mengapa menyendiri. Tapi janganlah sampai tak kenal hari. Tak kenal diri atau ibubapa yang menyayangi.
Dan akan ku nyatakan...lebih baik menjauh diri dari bila bersua muka ada saja yang akan terjadi. Sakit hati , sakit jiwa lantaran mereka yang tidak menghormati.
Lantaran mereka yang senang lenang keluar kata2 tanpa fikir akibatnya nanti.

Do you know USA telah keluar dari WHO? Merajuk mereka kat badan dunia itu akibat rasa tidak puas hati. Akibat rasa dianak tiri walau mereka yang terbanyak menyumbang yuran tahunan. Akibat rasa WHO lebih kepada CCP,musuh mereka hari ini.
Elehhh...orang berkuasa pun ada masa nak merajuk. ..haha. Inikan pula kita makhluk yang tak ada apa2.
Merajuklah  bila sudah terlalu letih
Tapi rujuklah bila sudah dapat cari jati diri.Sudah dapat kekuatan dan kebijaksanaan mematah kata kata mereka yang buat kau merajuk.


Ni haa sorang budak yang suka merajuk.....
cucu tgh merajuk....baru 2 tahun pandai rajuk sakan





No comments:

Post a Comment