Thursday, July 2, 2020

Bila musim datang lagi...


I wondered what my friends in Form 5 Science 2 classmates in SBS are doing right now. Ada ke tidak. Sihat ke atau dah terbaring . Masih waras ke atau dah nayanyuk... hehe

From what I heard most are well heeled and well to do. Some become persons of importance. My bff became a doctor who went into private practice. Good for her.
Budak yang punya nama macam kartun Lat tu tentu berjaya dalam hidup. She's beautiful ,pandai dan aktif. I always envy her for these as I was the exact opposite.

Dont know why this thought came across my mind . Maybe all because of these tablets that I have to swallow every day. Without which I could go asunder.
Puan kena makan naaa.jangan skip. BP dah elok ni. Was doctor 's kalut advice. Remember him? Well he was the one who treated tokton for her aches and itchiness of the skin in Alor Setar whom I have told before. Search saja doktor kalut kat search button tu.

And macam bermusim pula gatal gatal kulit menyerang semenjak dua menjak ni. Eh..gatal dia boleh terbalik donia tau. Syuuup menyucuk kat sini. Sat menyucuk kat sana. Tergaru2 lah makcik macam baboon kena shrimp paste...
Sapu listerin dah bukan penyembuh dah. Level dia ni dah kena injection.
For now I take this....the little white tablet which causes a tempory blackout.

Jalan jalan kat SP,anak menakan bekalkan ayaq jamu buatan sendiri. Thanks Echah. Ibu anak satu ,anak menakan cikson yang comel lote ni sedang berjinak2 sebagai usahawan. And this is one of her upcming business. Hope she does well.

Bila musim sakit demam datang,hidup pun tak keruan. Last 4 to 5 years ,I was busy tending to cikli's ailments. Dari mata, kaki dan macam2 lagi. Now it seems I was the one needing loving tender care...ewah. Ada2 saja . Dari BP,lutut dan skin rashes... semua ada.
Tapi kan seperti biasalah...
manih melecaih wooooo.



1 comment:

  1. Cafe Ayu Pencawang.If I might forget. Laksa sedap,bihun sedap. Mee udang special dishnya. Ais mangkuknya pula manih ya amat. Tapi sedap.

    ReplyDelete