Monday, March 2, 2020

Kirik kanan,kirik kanan...apa ni?


Kirik kanan,kirik kanan.....apa ni?
Antara ribut seminggu ini, seorang yang diwawancara di astro Awani channel 501 pada satu hari menarik dan menggelikan hati ku.
Kirik kanan,kirik kanan ,apa ni di tuturkan dengan penuh emosi. Boleh diangkat jadi meme selayaknya.

Harap tu dah selesailah kisah kirik kanan,kirik kanan,u turn and roundabout.

Maka dapatlah warga marhaen or man on the streets kembali ke alam kehidupan yang normal. Tanpa rasa pening memikirkan apa akan jadi. 
Seminggu kita disajikan dengan plot cerita layak dapat anugerah tersohor Oskar dengan plot twist yang merencatkan nafas kita.

Diharap tumpuan mereka yang memegang kuasa terarah kepada perkara perkara yang lebih jitu. Bukan lagi siapa pegang portfolio ini itu. 

COVID19 tuuuu.
Semalam 4 positif dah jumlah positif sudah 29. Dan dari apa yang ku baca situasi diseluruh dunia telah diletakkan dalam high alert oleh WHO. USA,Iran,Russia,Timur Tengah,Afrika...sebut saja mana tiada. 
Maka kita pun jangan leka. Buat tak apa saja. Ingat kita safe sentiasa. 
Dengarlah apa kata mereka diKKM ya...Rindu pula dekat Dr. Zul dan entouragenya.Ehh..siapa yang ganti dia ya?

Life has to go on. Tapi bersedialah hadap cabaran cabaran yang bukan kita yang buat namun kita juga terlibat. Macam tu lah resam dunia nooo.


Dah 2 bulan meter api diberitahu pembaca meter rosak. Hingga hari ini belum nampak ssiapa datang membetulkan atau menggantikan. Mau melambung bil kalau ditunggu tunggu. Maka sehari dua ni cikson kena ke pejabat mereka yang gah dipusingan roundabout. 


Bercerita ttg roundabout..gelihati juga. Teringat satu seperistiwa. Punya lah dok kirik kanan,kirik ka kanan,pukul 12 ke pukul 3 ...terlepas jauh sesatnya. 

Masuk keluar jalan last last jumpa lagi roundabout tu.
Haha... kenangan masa lalu masa sibuk anak berlajar di Shah Alam.

Kirik kanan,kirik kanan,last last tang tu juga.....haha.


Bye...


No comments:

Post a Comment