Sunday, February 18, 2018

As Time Zzzzassssst past by ...err past or passed?


Time flies.
But to me,it seems that time flies on a supersonic speed. Zzzzzzassssssst.Its here and gone.

Semalam aku mendapat undangan ke majlis perkahwinan. Perkara biasalah kan. Tapi aku rasa inilah undangan yang sedikit sebanyak menyentuh perasaan aku.
Anak murid yang hampir 40 tahun aku ajar dulu meraikan perkahwinan anaknya. Rosmawati salah seorang classmate Azhar yang mengundang aku ke majlis kenduri kahwin anaknya dulu.

So to Putra Regency we went.
Cikli was sceptical all the way to the venue because he wasnt too sure that I got the right message.
Eh..betul ka apa yang you dengar?
Betul ke kenduri harini dan disini
Sapa nama pengantin?

But up to the 1st floor of the hotel we went.
The flight of stairs reminded me of the times when we frequented the hotel for functions.
Reaching the ballroom, yes, there's a wedding all right.

Salam.Tumpang tanya...I greeted a well dressed gentleman dressed in baju melayu and sampin.
Tuan rumah kenduri,Puan Rosmawati ka?
And I told them who I am... siap tahun ngajar Seri Indera lagi..hehe

Tak ramai yang ku kenal...seorang wanita ku tegur ramah... but it turns out to be the wrong person. Tu la..cikson fares poorly in public relations. Lupa nama ,lupa wajah sentiasa.

When we are leaving, we met the mother of the groom .
Bergetar suara dia memanggil nama ku. Sempat memohon maaf semasa dia menjadi murid . Ya Allah,sebak aku. Rasanya aku yang perlu mohon maaf pada anak anak didikku. Mungkin aku terkasar. Betul..aku mmg seorang yang kasar. Cenge . Garang. Lebih lebih lagi masa aku mula mengajar. Mungkin aku cuai dan curi tulang... tapi aku dulu rajin sangat..Amboi amboi. Angkat diri.

Cikgu....a few ladies came up to me.
Cikgu kenal saya tak ?
Tersengih sajalah aku. Kami satu class dengan Ros.

Cikgu saya dah ada cucu.
Cikgu saya empat tahum lagi nak pencen..

Ha...baru tersedar aku . Rupanya aku dah terlalu tua...haha.
Anak murid aku pun dah bercucu.

Oh how time flies..

To all my students ....teacher loves you.

Bye...



No comments:

Post a Comment