Tuesday, September 26, 2017

Legaaa.


Sent cikli to Hospital  this afternoon for his scheduled appointment at the orthopaedics. As I could secure a parking lot with ease,I opt to accompany cikli at the clinic. Just after 2 ,there were a few patients ahead of us.
Kesian tengok maknya berusia yang jauh datang dari Kuala Perlis. Di temani mungkin oleh anaknya dia terjengket2 menuju bilik rawatan,kemudian terjengket2 pula ke bilik cuci dan dressing. Lepas tu dia berjengket2 keluar. Tak lama kemudian dia datang kembali.

Awat tak bagi ubat darah tinggi,kolesterol ,kencing manis kat saya.Aku terdengar dia mengajukan soalan kepada nurse bertugas.
Auntie,ini ortho bukan tempat rawat sakit.
Begitu antara scenes yg aku perhatikan bila menemani cikli ke hospital. Macam2.

Habis berurusan di ortho,aku jemput cikli dgn iriz. Tiba2 cikli bersuara
Laaa..I tak ambil ubat lagi. Macamana ni.
So left about turn. Cikli ku turunkan di tepi bangunan dan aku cari parking. Lega. Senang pula parking harini. Terus aku ke canteen spital untuk segelas nescafe. Hilang dahaga. Legaa. Untuk cikli aku beli air mineral .

Whats next.
Off to No.7 we went. Passing the road.its not noticeable that only last week,the place was ravaged by flood. Hanya sisa pengadang jalan yang dirongkah masih kelihatan.
Kalau JKR jalan cerdik,depa tak pebaik balik pembahagi jalan macam dulu. Buat la sesuau . Ni tiap kali banjir,tiap kali kena rongkah.

And when we entered no 7,I was greatlu relieved that it was spared the flood. Syukur Alhamdulilah. Legaaaaa.

Baru boleh relax sikit. Kalau tidak tak tenang memikirkan nasib no 7.
Bolehlah sambung balik kerja2 upgrade dia. Cat dan cuci. Lepas tu kita tgk pula apa yg boleh dilakukan. Sewa or otherwise.

Satu lagi yg makcikson lega adalah kerana ninasandaq dah beranak. Akhirnya.


No comments:

Post a Comment