Sunday, April 9, 2017

Bila dunia di depan mata... dari ruang tamu kita


Menengok bill yang dibayar setiap bulan agak tinggi, terdetik hati ini nak potong saja saluran tv. Baik beli tudung yang berhias strawoski ( eh tak tau lah pula bagaimana nak bunyi/sebut batu batu hiasan itu) boleh juga bergaya ke sana sini. Di celah celah mak mak datin pun taklah rasa rendah diri...hihi.

Forget it.. said organ dalam kepala. Biar mahal ,walau tak boleh bergaya tapi dia banyak guna. Dah lah terperuk dalam rumah macam dalam gua. Tak tau apa apa yg berlaku kat luar sana.At least ada juga saluran dimana banyak juga pelajaran pengetahuan yang diperolehi dari nya.

Eh... mamason ni cakap hal apa ya. Dah senget ke kepala memikir sangat bab dunia. Bab akhirat bagaimana? Dah bersedia ka..seramnya.
Bab ke situ... aduhai takut sekali.Sedang berusaha memperbaiki diri. Tapi tak perlulah nak hurai lagi.

Coming back to that tv. RBL melanggani Astro yang banyak channel tu. Ada HD dan entah apalagi istilah yang tak aku ambil peduli. Guna remote dia pun banyak function yang aku tak mengerti.Antara semua aku suka channel 555 hingga 501. Disitulah berkampung Discovery, CNN, CNBC dan ada lagi. Setiap pagi aku suka buka channel channel ini untuk mengetahu berita mutakhir dunia ini. Setiap benua dibumi ada salurannya sendiri. Nak tau ttg Amerika buka CNN. Nak tau bab Australia ada channel juga sendiri, Afrika pun dengan beritanya . Apalagi China tentulah ada channel khusus dari sana..Satu saja berita2 ni .Kalau tak tau BI, terpinga pingalah lah jadi. Mujur cikson boleh memahami apa yang diberitakan tanpa guna sarikata. ( Eh..tak cuba pula sarikata masa berita)

This morning ,fb ku buka. Satu posting menarik aku terima.
Tapi tak tau nak share pula.Quite interesting. Tgklah kat situ kalau nak tahu. Orang putih pun naik hantu dengan pengeboman Syria kalau nak tahu.

Oh well... time flies. Bye. See u all soon. Love from utara.


2 comments:

  1. Ya,mumme pun berfikiran mcm tu.tv atas NHK-hypptv,tv bwh 550-556,707-ast suka belajar dr tv...mcm melancong gitu rasa nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. MumMe,
      betul sangat. Bila tgk siaran yang berinformasi ,ada juga faedahnya. Cikson selalu tgk channel last sekali yg siarkan tempat melancong diAsean. Banyak informasi rupanya yg tidak kita ketahui.

      Delete