Saturday, April 1, 2017

APRIL... fooooool

Add caption
March berlalu pergi
April pula menampak diri

April marks a terrific time of year with beautiful weather that yields blossoming gardens and springtime bliss. It’s a time of year for new beginnings. Days are longer and brighter with warmer temperatures. April is a favorite month for vacations, weddings and outdoor activities. April is so popular that parents have named their daughters after the month.

Banyak kenaangan dalam bulan April buat seorang aku.
Dilahirkan dan berkahwin dalam bulan ini. .... nothing significant. Kata bapaku bulan kita lahir juga selalunya bulan kita menamatkan hidup kita di mayapada ini.  Masih aku teringat dia rajin menyebut tentang ini..

April 1 juga digunakan orang untuk membuat fool atau prank. Dan bila terkena ,jeritan APRIL FOOL akan dilaungkan..Dan kita tak boleh marah tau.Kena sporting.

Seorang kawan bercerita bagaimana bapanya mengubah traffic sign utk bas stand malam April Fool. Besoknya semua penumpang menunggu bas ditempat yang diubah dengan wajah terpinga pinga. Tau  yang ubah tu kerja apa... certeka.. . Ini cerita zaman dulu dulu.Time tunggu bas dibas stand..

Banyak lagu guna Bulan April sebagai tajuk..In fact my favourite song has April in its lyrics or titles.
Google ajalah .



eh .. apahal lagu ni pula yang keluar..layan ajalah sebelum mula masuk dapur.Mana ada dia sebut April pun dlm lagu tu..

Ni bukan April fool..ni betul betul punya. GST yg kita semua kena dimulakan pada 1 April.

2 comments:

  1. bulan atau tahun tak tunggu kita. Dia akan bergerak bila waktunya sampai. Di mana kita pada april tahun sudah. Adakah masih di tempat yang sama. April tahun ni datang untuk kita mengubah dari kedudukan kita di april tahun lepas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik Adam,
      Membaca balik posting posting makcik April thn lepas, rasa macam nak bernyawa pun tak lepas. Tapi dalam kecoh hidup masa itu,ada rahmatnya. Ada nikmatnya. Alhamdulilah.Semoga kekuatan dan kesabaran itu berkekalan.

      Delete