Tuesday, March 21, 2017

Its cuti time... ninasandaq tunggu tetamu

Its cuti time. Masa menunggu sanak saudara balik kampung.
Tentu riuh rendah bila semua berkumpul beramai ramai .
Tapi lain pula rumah cikson dan cikli. Sunyi sepi. Tak ada sapa pun yang mari.
Maka tak dapatlah nak bermanja manja dengan tetamu tetamu yang selalunya baik hati.
Hari Jumaat nanti baru ada tetamu katanya. Kita lihatlah siapa yang akan menyapa kita. Ada yang ramah membelai bulu2 Nina dan Tam tapi ada yang menyombong tak terperi. Nampak saja Nina n Tam bersantai dilantai dishoo shoo nya kami keluar. Eh..benci.

Jemu la... sapa pun tak balik


Hari sebelum cikson ada menulis tentang berholiday bila holiday. Especially kanak kanak sekolah. Time ni lah dapat lihat pemandangan berbeza dari biasa. Yang duduk KL tu pakat pakatlah mai Perlis. Tapi jangan terkejut la ni,Perlis tgh hangat dan hangit. Petang hujan .

Musim harum manis pun katanya dah bermula April ni. Tapi ada juga buah sesat sebelum April. Kawan cikson ada yang jual sekilo 28 ringgit. Sekilo tu adakala dapatlah 2,3 biji. Beranikah nak beli dengan harga tu. Cikson selalunya tak membelilah kalau harga begitu mahal. Tak kempunan pun katanya...lagi pun buah harumanis pokok dia sendiri dah berputik. .. Minta minta tu berjayalah buah itu membesar dengan elok hingga ke sudahnya.

haha.... kemetot saja pokoknya..
dah galak berbunga


Ha... tgk ni. Menteri Pendidikan pun syorkan pergi holiday u all.


Thats all folks from Nina. Bye.

Ninasandaq

2 comments:

  1. Saya dengan anak-anak lelaki yang 2 orang saja yang tinggai kl la ni...isteri dengan anak pompuan balik kampong....huarghhhhhh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesiannya. Aunty balik Jepun ya. Bulan depan dua adik saya buat trip pi Osaka. Depa tak ajak saya... nak huarrrgh juga. Anak menakan la ni dok trekking kat Cina. Seronok tgk gambar2 dia post dlm fb dia.
      Saya sini sajalah sampai tak tau bila..haha

      Delete