Tuesday, December 27, 2016

Yang tersurat dan tersirat.


Kita perolehi kekuatan, keberanian, dan konfiden setiap kali kita berhadapan dgn
ketakutan yg melanda.
 Kita boleh berkata... Aku boleh hidup walau terpaksa melalui semua ini.
Dan apa2 yg datang,aku percaya aku boleh tangani.

Orang ingat berseorangan itu  sunyi dan sepi.
 Tapi dikelilingi dengan orang yang salah lebih menakutkan dari
kesunyian berseorangan.

Aku tak percaya masa lampau jangan dikenang kerana ia adalah sebahagian hidupku.
Tetapi aku berdaya belajar darinya ,menerimanya dan melangkah pergi darinya

Ada kejadian dalam hidup yang tak ingin kita lalui tetapu kena redho melaluinya
Keadaan yang kita tak mau mengetahuinya tapi kena belajar darinya.
Dan mereka yang kita tak boleh kehilangan,tetapi harus merelakan perpisahan

Dan satu perkahwinan untuk berjaya, nakhoda perlu pandai mengemudi haluan dan memberi panduan.
Kalau tidak,alamatnya jadilah seperti kapal yang karam akibat tak sehaluan nakhoda dan
anak kapal yg tak sekepala

No comments:

Post a Comment