Tuesday, December 6, 2016

Being me 2

Its been 2 weeks that I was down with all these ailments...fever and shortness of breath.
Mungkin dah muntah hijau sapa sapa yang dok baca blog ni,membaca bab sakit demam kami saja.It seems that sunshine has refuse to shine brightly at this moment of time.
Macamlah aku saja yang sakit,aku saja yang ada masaalah.
When someone put this to me...Its in your mind maam. Your medical was ok what. Your exray ok. You bp for someone on medication is ok. You are only imagining things. .....

Well this is what I have to say.
I was the happiest when the ER doctor did xray, and assortment of tests on me and said there's nothing wrong.Aku ingat aku nak kena serangan jantung sbb tanda 2 macam sama saja. Alhamdulilah,my jantung or heartbeat ok cuma ada iiregularities sikit. Except there's wheezing sound in my chest and I was adminitered the nebuliser.
But harm had been done... aku dah terkena balik masaalah pernafasan yang aku alami masa di JPL dulu. It made a comeback in old age. And being a person who likes to google everything on earth, I did google about my predicaments and the medication .
So...bila depa dok persoal kesihatan aku itu ini,aku suruh mereka google saja. Cari juga why the doctor prescribe those pills to me.

My cikli is now warded for quite a few days. Kesian juga dia yang hanya ada anak perempuan menjaga kebajikan dia di sana. Tried going there,but the weather and my state of health could aggravate my recovery. Apa jadi nanti bila anak ini sudah habis cuti dan aku masih belum sembuh.
So sementara ini,aku terpaksa biar anak saja ke sana dan aku sehabis usaha cuba utk pulih seperti dulu dulu. Moga aku dapat kembali menyorong cikli sepanjang hospital semasa dia sakit. Semoga aku sihat kembali untuk jadi driver memandu cikli mendapatkan rawatan dihospital Sultanah Bahiyah nanti.Menanti cikli didepan bilik bedah seorang diri tgh malam buta.All those that I did without any qualms.

So bila aku tak berdaya melakukan itu semua,please understand.Kita dikurniakan akal,kita carilah jalan.Jangan gelabah tak ketahuan.

Aku ingin mengucapkan syabas pada anak yang berjaya mengharungi semua ini sorang sorang. Sebentar ke hospial,sebentar kerumah dan seribu satu tugas yang dipikulnya. Terserlah who u are.darling. Mohon maaf andai kerana mama terkasar dengan mu . Not in a million years would a mother do all those silly things.

My writing may not cure everything but at least I dont need to explain over and over again.
So if you question me and I dont feel like explaining,pls check my blog will ya,

Haha...ada ke orang baca..

No comments:

Post a Comment