Monday, November 14, 2016

JADAM

Bohonglah kalau tak terkesan dengan segala apa yang berlaku disekeliling. Lainlah kalau hidup dalam tempurung, ditengah tengah pulau tanpa wayar. No newspaper atau peti yang boleh berkata2.
Jadi lone ranger .

These few days ,the idiot box of the tv blurted out news about the Americas who went to vote. Pung pang ,pung pang,Donald Trump menang itu kenyataan. Bukan ramalan atau khayalan. Jadamlah tembolok mereka yang tak suka pada dia. Rhetoric atau betul betul apa yang dia manifestokan itu akan diikuti dengan debaran.
Dia anti Islam,LGBT,Korupsi dan banyak lagi.
Dia nak jadikan Amerika the Great..tertonton akan kewujudan pekan pekan sunyi dan kosong di bumi Uncle Sam yang menaruh harapan bawah uncle Trump,pekerjaan akan kembali ke Amerika.
Ah...tak tersenarai . Dan apa implikasi atas kita ,we have to wait and see.
Yuna pun dikatakan nak punggah barang balik kampung...betul ke. Maybe,because Trump sees pendatang sebagai satu halangan.

Dan on our shores,banyak jadam yang disogok kepada kita. Terpaksa ditelan walau pahit .
Dan satu2 manusia yg boleh mendatangkan kebeborokan kpd Malaysia adalah pemimpin2 yang ada macam hilang arah tujuan utk memimpin kita bila diri sendiri penuh dengan masaalah yg berbelit belit.

Adik J kena tumbuk semalam....
Berdarah hidung.

Sometimes ,melayari facebook to satisfy our curiousity about others who once came into our life is like swallowing a piece of jadam.

JADAM?
Whats that?

Google kan ada!

1 comment:

  1. Sudah tidak tertelan tapi tak berdaya juga hendak diluahkan segala jadam yang masuk ke mulut... :(

    ReplyDelete