Wednesday, November 9, 2016

Bila ragu2...guna scanner


Mengemas beg tangan,aku keluarkan resit resit yang bersembunyi didalamnya. Dan sebelum melupuskan mereka,aku belek belek resit resit itu.

Antara resit itu adalah resit pembeliaan mutakhir. Beberapa hari lalu,aku ke Giant untuk mengisi perut dan terus mencapai troli untuk membeli barang barang yang sudah habis.

resit yg diragui..
Dan diantaranya adalah membeli bulb lampu yang asyik saja padam. 2 bulb cikli capai dan terus ke bahagian untuk test. Dan rupanya cikli ambil dua bulb yang berbeza. Satu putih dan satu kuning. Dan bila penjaga kaunter mengsyorkan warna putih lebih baik,kami akur saja. Dan staf disitu ke rak untuk mencari satu lagi bulb

Maka hari itu baliklah kami dengan belian berharga RM 160.00. Resit itu pula tersimpan dengan selamatnya dalam handbag hingga hari itu.

Eh...awat harga bulb ni RM 20?
Bukan kita pilih yang harga dia 13.00 saja kan?

bulb lampu yang meragukan harganya.
Maka timbullah keraguan dalam akal fikiran ku. Tersalah key in price ke?
Depa salah labelkah?

Aku google harga nya di internet..Harga yg aku tengok ada yg sampai 27.00. Betul ke?
Entahlah....lain kali kena perhati betul betul.

Mungkin aku terambil yg lebih mahal sedangkan dalam fikiran nak yang lebih murah.Mendapatlah bila tidak berhati hati.
Next time guna scanner.Itulah gunanya peti scanner untuk scan harga sebelum belinya.... baru tak terkena.

No comments:

Post a Comment