Saturday, October 29, 2016

Bila ETS tergendala,kesian depa.


Semalam, baby Fohim bersama ibu ayah balik kampung.Naik ETS .
Nak jadi cerita,malam sebelumnya gerabak barang KTMB tergelincir di Batu Gajah. Mujur tak ada yang cedera parah. Tapi ...semua schedule keretapi jadi tak tentu arah. Kesian mereka. Kali pertama naik ETS,kena lalui semua ini.

Di Mona diKoma
Bermula di KL Central,perjalanan mereka dengan bas ke stesen KTMB Ipoh. Dan adri Ipoh baru mereka dapat naik ETS ke utara. Jam 7.30 baru sampai Arau.Kesiannya. Perjalanan yang sepatutnya mengambil masa 4.5 hours jadi 7 ke 8 jam.
Cikson mengambil mereka di stesen Arau dan terus ke Koma Laut untuk makan malam. Dirumah pun ,nak masak air tiada, jadi bila cikten mengutarakan makan disana cikson kata YEAH!

Dengar berita ,kabarnya 48 jam diperlukan untuk membaik pulih landasan dan ETS berjalan ikut jadual semula. Hari ni pula seorang lagi anak ,dah beli tiket ETS juga. Entah apalah pula pengalaman dia hari ni. Dari tv,bersesak manusia menunggu keretapi. Tua muda juga baby.

Kesian depa..nak balik beraya kena tempuhi berbagai rupa. Kepada mereka yang merayakan Deepavali,cikson ucapkan..Selamat Menyambut Deepavali..

penantian itu satu penyeksaan

Dari kaca tv pagi ni

teruk juga nampaknya...
Itu saja pagi ni
Sat lagi nak start masak untuk tgh hari
Pagi pagi tadi
Dah goreng cucur kodok yang cikli gemari
Tapi...dia cicah dengan cili sos Maggi.

Whats for today..menu tghari
Lets see...gulai tulang dengan kentang serta air asam tentu menaikkan selera.

No comments:

Post a Comment