Sunday, October 16, 2016

Berita tak masuk berita...

Bangun di dendangkan kokokan ayam sahut sahutan.
Kerjakan suruhanNya and masuk dapur untuk menjerang air di dapur.Sekejap saja kettle berlagu dan se teko kopi O 2 in 1 pun tersaji buat cikli.
Menjenguk keluar pintu gelongsor tepi rumah,nampak puan ninsandaq sedang menyusu si Tam atas tunggul kayu. Syahdu tengok dua dua mereka,si anak dan si ibu.
Syukur ....menjelajahi berita tentang air pasang besar di socmed ,hingga kini tiada berita yg menggemparkan. Semoga bencana yg di katakan mungkin berlaku, simpang malaikat 44 lalu. Typhoon Sarika pun menyimpang dari kita.Kata berita.

Pagi pagi cikli berbaju merah untuk ke hari sukan Taman lama.Cikson tingtong rasa kepala kerana tidak makan ubat semalamnya. Nak ikut serta takut jadi apa apa.
Jangan dok pi pukul baju kuning pula...seloroh makcik.
Haha...baju merah,baju kuning selalu saja masuk berita.
Jangan muka cikli dok bantai orang keluar tv sudahlah.Takkan la kot. Buat berdosa dok kata dia.

Ni yg masuk berita..
Kuatnya hormat rakyat Thailand pada raja Bumibhol yang mangkat . Wajah suram,menangis dan mereka berbaju hitam. Di Phuket sampai ada tunjuk perasaan membantai pengkritik raja yang celupar.
Semalam juga entah macamana cikson tgk berita. Tb3 u all. You know what I see? Adik I dok explain something to PM kat Chini.
Tu Bib kan? Tanya I pada cikli utk pasti.
Badan sama muka pun macam nak sama ... tentu dia. Sebab cikson tahu dia berulang alik ke Chini dari UKM untuk projek ini dari beberapa tahun lagi.Prof Madya Dr. Habibah Ahmad ,may you be successful in whatever you do. Kalau abah dan mak ada tentu mereka puas hati. Anakanda kesayangan mereka keluar tv.
Tentu ba kata...nampak dak anak ba keluar berita!

PM di Chini
Bersimpuh dengar penerangan..eeeh adik kita la.haha.
Antara berita yg keluar tb dan tidak...hidup kita umpama gelong hoola hoop. Diputar atau memutar,kita sekejap diatas sekejap dibawah..
Dibawah...bangun untuk keatas.Gabus sampah,kibas2 dan merangkak kembali. Cuba sedaya upaya untuk bertatih kembali.
Diatas..jangan membongkak diri,korupsi dan apa 2 yg menjahanam diri.Tengok berapa banyak yang keluar tv tapi ada kain membaluti kepala dan muka. Takut nak tunjuk rupa diri!Masa buat salah tak ingat neraka.


Bye...Have a happy weekend folks.

masuk tb lagi...
 Tu saja.


No comments:

Post a Comment