Wednesday, July 13, 2016

Raya raya la juga...the eid of 2016....visiting and visited


Tahun ni tak ramai yang bertamu ke RBL...
Semua anak anak balik tapi in batches.
Ada dua tiga hari nak raya. Ada sehari nak raya dan ada juga lepas hari raya pertama. Mereka pulang dengan bas,kapalterbang dan berkereta...Syukur Alhamdulilah.

Si cucu pulang disambut riang. Sementelah pula dia dah pandai ajak kita bersembang. Ketawa memanjang.Fahim,Fahim.. Rindu atok akan gelagat kamu.Walau umur baru 8 bulan,tapi keletahnya beragam.


Add caption
Pagi raya pertama,afdal dulu ke rumah toksaad tokma. Sebentar disana,bermaaf maafan bersama kami ke SP pula. Walau ibu tercinta telah tiada,adik beradik lainnya masih disana.
Add caption
Di rumah adik cikson kami kunjungi. Berjumpa adik beradik yang ada disana...Jam 5 kami undur diri.

Raya kedua rumah cikson buat jamu jamu. Mee kuah macam selalu. Yang datang dirai dan yang tidak ditunggu. Terimakasih adik adik cikson yang sudi bertamu walau hari sebelumnya dah bertemu. Juga adik adik cikli yang sudi mengunjungi. Maaf  ya andai ada yang terlebih terkurang kali ini.

Raya ketiga kita buat apa ya? Eh... kita tak kemana mana..duduk rumah saja. Betulkan urat urat yang cekang.Sampai ajakan anak bercafe keluar pun cikson hampakan. Letih sakan.

Esoknya hari Sabtu anak anak nak pulang. Ada berkereta ada dengan bas saja. Kesian mereka...15.16 jam dalam kenderaan. Dari Kangar ke KL juga Kuantan.
Adik Bib suami isteri serta anak anak dan menantu  datang menziarahi kakak yang terbuang dihujung negeri. Dan mereka pun balik hari.Thank Bib dan Hamzah n anak2.

Itu sajalah coretan cikson tentang Raya 2016 kali ini. Mohon maaf ya andai ada salah dan silap cikson masa berblogging semua.


1 comment:

  1. Wah hebat dam meriah juga raya tahun ni ya...Saya kerja di raya pertama tapi half way through, saya lari ke rumah kakak sulung yang seperti Head Qyarters bagi kami untuk bertemu adik-beradik yang lain. Cuma sempat beraya selama 1 jam setengah dan kembali bertugas sampai malamnya..

    ReplyDelete