Saturday, January 2, 2016

Jalan liku liku ...thru ups n downs 2015

Hari kedua 2016.
bye 2015
Tahun 2015 ku tinggalkan dengan berbakul kenangan.


Jalan yang dilalui tidak sentiasa tanpa bengkang bengkok.Malah adakala kena U-turn. Ada masa tersalah masuk lorong.Ada masa luas terbentang dengan panaroma mengasyikkan.Ada ketika jalan sempit tebing curam menakutkan.....oh well those were some of the roads I travelled .

Thn 2015 ....ibu tersayang,satu2 manusia yang bagi aku tiada dua.Pergi menemui penciptanya.Minggu2 selepas itu aku selalu teringat dan tersedar bahawa aku sudah tidak punya orang yang paling aku sayangi...aku percayai.

Pemergian kakak sulong juga membawa seribu satu kenangan.Perginya dia hanya seminggu dua sebelum tt. Tamat sudah kisah2 aku dan dia tapi kenangan pasti tak dapat di lupa.Suka duka.

Kehadiran cucu pertama juga berlaku dalam tahun ini. Penantian seorang aku .Muhammad Fahim Zaidan sudah pandai tertawa lebar bila diacah.


Sakit demam perkara lumrah bagi kami yg diberi lanjutan hayat.Sekelilingku ramai mereka yang sedang diuji sakit itu ini.Termasuk cikli dan aku sendiri.Bertunggu tangga dihospital bukan lagi aneh buat kami.Lebih lebih lagi cikli.

Dan kewangan,aku terkesan dengan keadaan ekonomi negara sekarang ini.Dengan cikli sudah tidak berdaya bekerja,hanya pencen bulanan yang menampung kos hidup kami berdua. So...tidak usah lagi impikan yg bukan2.Dapat makan tamban tegeliat bak kata tt pun dah syukur rahmat.Nak mendesak anak2 untuk membiaya keinginan dan kemahuan bukan pegangan hidup aku.Tapi kalau mereka menghulur aku terima dengan tangan terbuka.Syukur anak2 selalu saja mengingat ibu mereka.Hidup mereka di ibukota juga bukan senang....marah betul aku dgn kenaikan macam2 sekarang ni.

Tahun 2015 juga aku mengalu alukan kedatangan WC **** H dalam hidup aku. Terimakasih buat menantu dan cikten yang menolong merialisasikannya..Tanpa itu,cikson terperap di rumah saja.

Syukur Alhamdulilah,segala pujian bagi Allah.
Semoga tahun 2016 membawa sinar dalam hidup kami.
Sabar menghadapi cabaran adalah sandaran.
Apa apa pun sabar......




2 comments:

  1. Kesabaran tetap diperlukan dalam apa juga keadaan...

    Selamat Tahun 2016, Cikgu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kakcik,
      Kalau tak ada kesabaran tak adalah kewarasan.Sabar yg membuat cikson masih waras menempuh detik2 yg adakala mengganggu kewarasan..hehe
      Happy 2016 kakcik

      Delete