Friday, December 25, 2015

Anugerah ...



Actually...draft ini ditulis kelmarin.Hari ni cikson sambung.

Actually...masa draf ada perkara perkara yg nampak remeh tapi mcm worrying juga nak cikson utarakan.But today I want to leave that aside.

I want to write the good things that happened ..

Risau separuh mati cikson bila anak2 perempuan cikson nak balik berkereta musim perayaan ini. Apalagi bila tgk dalam website 'jalanow' dan plus highway utara selatan kereta bersesak.Dan lebih2 lagi bila perjalanan bermula dari Pahang...imagine that.
Alhamdulilah...selamat mereka sampai lewat tgh malam semalam.
Dan mereka membawa sekali WC ****H cikson yang cikten tolong belikan.Ah..tak termimpi cikson dalam usia lanjut ini dapat balik membawa kereta.Silver dust warna colournya.Petite saiznya.

Tak ada kata2 lain dari syukur kepada Ilahi yang menganugerahkan anak2 ini.Cikten dan suami,ciklin,cikina ...thank you for the wonderful gift.Semoga Allah melimpahkan rahmatnya pada kamu semua.

And I want to wish my friends ,ex students,ex teachers,ex PTA etc  a HAPPY CHRISTMAS.
I was brought up in an era where we celebrated in presence and in thoughts that celebrations of other etnics are not to be frowned and scorned upon.Life at that time was easy.

Living in diversity is an anugerah.Right? Di bumi Perlis ini tak banyak sangat diversity yang ada. Tak jumpa sangat berbagai bagai seperti di KL sana. Siap segenap ceruk bumi dtg mengunjungi.Dan ada masa kita rasa bukan seperti berada di negera sendiri....


3 comments:

  1. Syukur Alhamdulillah...dianugerahkan anak-anak yang baik...

    ReplyDelete
  2. Mak Long pun macam itulah... Bila anak nak balik, hati bukan main suka. Dengar kereta lalu depan rumah, laju aje kaki pegi jingo tingkap kot anak tu udah sampai. Bila anak nak balik semula ke rumahnya hati ini yang bukan main risau. Bila dah bertolak kejap-kejap tengok jam, tunggu anak talipon udah sampai atau belum.

    ReplyDelete