Monday, September 28, 2015

bila lutut telah goyang....terasa.


Bila sebut tentang lutut yang telah goyang,tentu kita tak dapat tidak kaitkan dengan umur yang lanjut...
Lutut orang2 yang terlebih usia selalu bergoyang .Mana ada orang tua yang boleh mendabik dada lutut dia AA..first class,goyang or sakit free. Auta .Jangan percaya.
Begitu juga lutut cikson...sakit juga ada kalanya.Dan pagi ini sakitnya sedikit lebih dari biasa,Terus selongkar laci cari bandage....

googled pic

Berita tentang seorang bekas timbalan menteri yang dementia yang tidak menemui jalan pulang tersiar dimedia.Terus cikson teringat akan saudara cikson yang telah pergi.Adakala keluar ke luar pagar rumah pun meresahkan ahli keluarga.Takut kalau2 dia terlajak jalan dan hilang entah ke mana.

Hari ini sekolah sekolah di beberapa negeri masih bercuti akibat jerebu yang datang lagi...Buat anak anak yang masih di rumah,gunakan masa berbuat perkara yang berfaedah.Jangan leka dengan bermain games di gadget saja.

Berbalik kepada kita 2 yang punya lutut yang goyang,sakit lutut dan dementia selain banyak lagi sakit2 yang menyerang usia tua...biarlah perangai kita seiiring dengan usia.Kerana cikson lihat semakin meningkat usia kita,semakin kita sensitif tak kira masa.Minta2 la cikson tak jadi mereka yang semakin tua semakin mengada ngada.Kalau masa muda orang buat tak tahu kita boleh terima tapi bila tua,rasanya sunggoh2 terasa.Deep.Rasa nak lari ke benua Afrika.

Teringat cikson,tt yang diakhir akhir hayatnya...
Kesian dia ...
googled pic

No comments:

Post a Comment