Saturday, March 28, 2015

Mimpi semalam.....

Selalunya cikson jarang dapat 'merecall' balik apa yang dimimpi semalamnya.Tapi mimpi semalam macam terang benderang jalan cerita.
Kononnya cikson berjumpa anak saudara yang menetap di bumi Arab.Dalam perbualan timbullah cerita berkaitan jodoh anak anak.Cikson bertanya samada dia boleh carikan jodoh buat anak cikson.La la tu dia kata boleh.Orangnya ada.Di Trengganu sana kerja cikgu.So apalagi cikson terus setuju.Trengganu pun Trengganulah....hehe.Tak mustahil kan .
Mimpi lagi ...jumpa anak yang tengah berbadan dua.Tiba2 cikson pun jadi macam dia...haha.Tapi ni mustahillah...seram pun juga sbb tak terbayang orang tua boyot bawa perut.

Ada masa kita bermimpi ada masa kita impikan sesuatu.Memang cikson terlalu impikan anak2 semua bertemu jodoh mereka masing masing.Mempunyai keluarga yang bahagia.

Cikson impikan anak anak berjaya dalam kehidupan mereka.Berjaya dalam kerjaya mereka.Selalu kejayaan bapa dan ibu saudara cikson minta mereka contohi.Dalam keluarga cikson cikli ada Professor ,ada prof madya ada GB ada ketua jabatan.Dan terkini BG..Brigadier General.Pencapaian tertinggi dalam pekerjaan tidak mudah dicapai kalau tidak berusaha bersunggoh sunggoh dan berintegriti.Beramanah beriltizam.

Antara anak anak dan anak saudara ciklicikson semoga semuanya berjaya dalam kehidupan mereka.Walau apa kerjaya mereka,makngah/maklong doakan kejayaan buat mereka.Terhindar dari unsur2 negatif biar dalam perkahwinan dan juga alam pekerjaaan.Tak kiralah apa jua pekerjaan mereka...jurutera,cikgu,kerani,pensyarah ke apa apa pun.Jadikanlah contoh contoh terbaik sebagai dorongan dan yang terpeleot sebagai sempadan.Bukan tak ada contoh terjadi ditengah kemegahan tiba tiba kejatuhan yang terjadi...

Buat anak anak mama...tak jemu mama berdoa.Semoga di rahmati Allah sentiasa.
Masa berpergian ke negara orang nanti,hati2.Jaga diri.




No comments:

Post a Comment