Friday, December 19, 2014

Life's not a bed of roses my dear.

Terbaca cerita tok arab memperhambakan kanak2 seawal usia 3 aku terkedu.Masih ada di milinium ini anak anak kecil dijual,dicolek utk kepuasan dan kerakusan mereka yg berada.A pictures speaks a thousand words.Tak tergamak aku nak tonton sampai habis....Well...if you want to know more boleh google saja .Cluenya..jockey unta UAE.

Teringat aku masa mereka seusia anak anak yang dijadikan hamba itu,seekor nyamuk pun tidak ku benar singgah dibadan mereka.Seekor kutu pun akan ku buru sampai lumat ku tinas satu satu.Seekor cacing pun ku cari walau ditempat paling hancing.Walau pun ada kala aku garang macam singa bunting.

Mereka boleh berlaku tidak adil padaku again and again.Tapi bila terkena anak anak,singa dalam diriku akan keluar taring.Tapi taklah aku menyerang secara enteng......

Bila membesar dan dewasa mereka lepas dan bebas menentu hidup mereka.Tapi singa tua masih mengawasi mereka.Aku mengaum juga kalau mereka ada yang tak kena.

One out three more to go....

Doaku tak pernah padam
Semoga pintaku diperkenan Tuhan
Mendapat jodoh mereka yang sepadan,beriman
Dirahmati Allah Tuhan sekelian alam.

Life as it is aint beds of roses.Dan bagi anak anak yang diculik dari Pakistan,Bangladesh tentulah perit lagi.Hidup mereka tentulah jauh dari haruman roses.Yang mereka dapat hanyalah duri dan onaknya saja.

For that,aku berdoa agar tuhan menurunkan hidayah pada tok arab tok arab yang kejam itu.Anak anak kecil itu tentu punya ibu.Dan semestilah,seharuslah ibu ibu mereka mempunya perasaan seperti aku.Juga kamu.


2 comments:

  1. Makin kaya makin gila nafsu depa tu... Lupa dah pd ALLAH.
    Semuga ALLAH melindungi anak2 dan cucu kita dari kerakusan manusia begitu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaya gila sbb tu kot.Perikemanusiaan tolak tepi.Yang mai sini pun kebanyakannya ranggi tak sangga.Tgk kita sebelah mata.Jumpa dalam lift pun buat mcm kita tak ada.

      Delete