Thursday, May 29, 2014

Senyum sikit lagi manis.

Jam 12.30 cikli ajak cikson ke bengkel grille pintu dan tingkap.Si tauke kedai nak tunjuk bunga grille yang dia pasang .....cepat juga dia siap.Minggu depan dah boleh pasang.Yahoooo....bolehlah masuk rumah tanpa was was.
But everything got to wait sbb kami akan ke KL hadiri majlis kahwin anak bapa penakan cikli serta majlis tunang sepupu anak anak.Lepas tu ke SP majlis kahwin anak saudara cikson...
So tomorrow cikson jadi ketua rombongan warga emas naik malindo...

After the trip to bengkel besi,terus pecut menuju jalan Batu Pahat tapi bukan di Johor.Dekat dekat dengan taman ular dan ladang anggurMisinya nak membeli buah harumanis.Sebelum tu order nasi goreng paprik dan jus mangga.OK lah boleh tahan juga rasanya.

Di situ terjual buah harumanis dan cikson pernah dapat dari anak.Buah dia ok ...tak busuk selepas 3 hari peram..Rasanya pula seperti harum manis..tapi yang buat cikson terkilan adalah penjualnya.
Amboi...kedekutnya nak senyum.
Kalaulah dia hadiahkan senyuman buat pembeli alangkah manis lagi buahnya....
Wanita seksi meksi dengan kain ketat membalut bontotnya yang bulat serta makeupnya yang tebal langsung tak beri sedikit pun senyum buat kami....
Dan makcik rasa dia macam endah rak endah saja pada pelanggan....layanlah dulu pelanggan yang tercongok kat situ .Lepas tu barulah bebelkan pekerja...well..she's doing the things simultaneously.

Eh nak jual ke tidak?Mulalah makcik rasa angin kus kus..

 Kaya dah kot.....kan beribu manusia berada di Perlis la ni.Tentu habis buahnya diborong.

2 comments:

  1. terlebih makan harum manis kot tu?hehehe..salam ukhuwah..dr dil di bumi iskandariah..:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam perkenalan Ummi khalish,
      Terasa bertuah diri bila ada yang sudi hampiri blog makcik yang tak seperti.

      Delete