Thursday, April 10, 2014

Breaking News ...breaking hearts

breaking news....chile's earthquake
Semenjak MH370 bermula, bermulalah cikson berteman berita dari Breaking News CNN.Seawal pagi channel channel news silih berganti akan menjadi teman dirumah yang sunyi dan sepi.Tanpa penghuni.tanpa kawan boleh berbicara.Tapi punya ramai kawan penyampai berita..sebut saja apa nama mereka.Yang tak faham pun adakala tersesat ke sana juga.

Buat apa pening kepala dok tengok berita....kata seseorang memberi pendapat dia.Lebih baik tengok drama,maharaja lawak dari dok sarat dengan berita dunia...Kata dia...

Biarlah luncai terjun dengan labu labunya.

Those skirmishes aside...

Sekarang tengah hot news tentang Oscar Postoriuos...I think i might have muddled the second name.Postor or Pestor...whateverlah.Tiap hari dari ruang mahkamah ,kita dapat melihat secara live perbicaraan bekas ahli sukan paralimpik .Dituduh membunuh ahli sukan Olimpik ...aduh nama mereka susah nak ingat sebenarnya..Malas nak wiki....wikipedia.Tapi inilah kali pertama dapat mengikuti perbicaraan sebenar tanpa ada sensor berbagai...quite thrilling.

Berita tentang serangan terhadap anak anak yang tak tahu apa apa diawal pagi disatu sekolah di US juga mengemparkan .Lebih 20 orang yang diserang.Cant imagine that happening.Dinegara kita .Awal pagi semasa anak anak sekolah riang ria memasuki kawasan sekolah yang diwartakan kawasan selamat.Ya Allah,jauhkanlah semua ini dari anak anak kami.

Oh ya ...MH370 lah tajuk utama Breaking News hari hari.Apa saja perkembangan akan dikupas dengan rapi lagi berapi.Jangan ada sedikit pun berita yang silap dari kerajaan kita...puaslah mereka dok perli semua.

 Breaking News....do usually break my heart.Ada ada saja terjadi dekat dunia...



1 comment:

  1. Berbagai bencana di serata dunia adalah peringatan dari ALLAH atas kesilapan kita sendiri..
    Ingat mengingati sesama kita bahawa kita juga hampir meninggalkan dunia yg sementara ini....
    Semuga kita pergi dalam iman.

    ReplyDelete