Monday, February 10, 2014

Yang dilihat,didengar dan dirasa....sepanjang perjalanan

Jauh perjalanan...luas pengalaman..berhimpun kenangan...gitulah yang makcik rasa sepanjang minggu ini.
Dari utara menemani anak balik ke Pahang dengan kereta banyak cerita yang makcik jumpa.Ada lucu ada sedih dan ada yang menaik darah juga..Anyway am safely high up on the fifth floor of KMPH housing for staff.....bersiaran disini utk tempoh waktu yang akan ditetapkan oleh rasa hati....

Nak story la sikit ttg pemergian 3 stooges ...ie me,cikli and ciklin naik Cameron.Exit Simpang Pulai,kami menuju Tanah Rata sbb dah buat booking hotel.Makcik minat bilik yang diatas reception tapi terlupa jenis biliknya.Viewnya.So masa reserve tak bolehlah minta specific room.Akhirnya kami ditempatkan di Superior tingkat 2.Bilik 203....Sebelum tu pegi tgk bilik deluxe garden view .Ingat ada lah kebun bunga setaman...elek..Yang ada hutan saja yang kelihatan.Lagi pun bilik semua tak ada penghuni...gerun juga nak duduk sini.

So room 203..mengadap parking dan nampak balai polis.Katil queen .Mengeletar badan walau tak ada aircon atau kipas.Sejuk gedi waktu malam dan pagi.

Tak kisahlah ...tgh nak lelap makcik dikejutkan dgn riuh rendah gang bilik bawah..Tak dapat faham apa yang mereka riuhkan.Tapi kuatnya bersembang.Jam dah lebih 12.00 tapi mereka macam tgh dok pesta..Cikli angkat talipon dan komplen kat reception..Baru lega.

Sebelum nak tidur entah macam mana cikson dok google ttg hotel yang makcik duduk..hehe...mau tak kecut bila ada blogger cerita ttg pengalaman mereka bermalam dibilik garden view...just below our floor.Dan bila bangun pagi ciklin tunjuk 3 garis panjang dibadannya...Tapi cikson buat assumption dia yang garu masa tidur.Tapi kan...who knows...

Staying at Tanah Rata,pekan nya tak lah serabut macam Brinchang atau Kampung Raja or Terla.Jadi kami kena patah balik nak melawat kebun dan membeli sayur dan bunga...Ciklin yang teruja tengok pokok dan bunga...entah berapa ratus yang dilaburnya..Akhirnya dek kereta yang sarat kami beransur pulang.Ikut jalan yang kami naik....a big difference in distance kalau turun ikut Tapah.

Ke Seri Kembangan sbb cikli nak tengok siaran akhir maharaja lawak yang rasanya tak lawak..Selain Bocey yang lain tak buat makcik ketawa.At 1.00 am we make a move towards Kepong.
Bermalam di Kepong dicelah celah bunyi mercun berdentum dentam hingga awal pagi.Hantar cikli ke Duta naik Sani..
Di jamu satay kajang di Uptown...terjumpa artis artis yang dok lihat ditv.Nama lupa pula siapa tuan punya diri.

Semalam...sekali lagi kami rentasi Karak highway menuju Gambang...dan disini makcik bersiaran...


4 comments:

  1. Selesanya membaca kisah cikgu ni...
    Tup2 to be continued....
    Sambung ya cikgu

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak,
      internet cukup slow kat KMPH...memang banyak nak diceritakan buat kenangan..

      Delete
  2. Jauh prerjalanan betui, nani memang elakkan diri utk perjalan jauh. Bila kaki terjuntai berjam2, huishhhh kebas

    Wahhh, pelaburan utk anak2 pokok bunga di CH, memang terbaik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanie,
      Alhamdullilah..syukur .Akak masih boleh tahan perjalanan walau kepala ada weng sedikit.Katapun umur dah lebih 10 dekad 1/2 abad.

      Delete